" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





it hurts and it was an history}
Sunday 1 December 2013 | 22:23 | 0Comment

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh/Hello/Hey/Hi guys

1 Disember 2013. satu tarikh yang telah membina sejarah dlam khidupan beberapa org or maybe sebahagian. tarikh kehilangan seorang hamba Allah, umat Nabi Muhammad.

Semalam, yalahh 1 Disember kan kann ? Dari pagi sampai ke malam otw nak pagi blik semula, akuu memang busy. kalah perdana menteri. awal-2 pagi lagii dah pergi kenduri. Dalam hujannya. puhh, penuh rahmat ;) aku kalau dah msuk bukit cermin, mana sah kalau tak terjahh rumah budak-2 nee. lepak malam sebelumnya sumpahh osem gila. dengan dalam hujannya. dengan org takdanyaa. wahh, malam tuu, bukit cermin kami yang punyaa! Yupp, malam tuu aku bawak cik syeeoh. hihihi. ada yang knal, ada yang tak kenal. majouriti geng-2 akuu dah kenal kod. cik syeeoh budak taman akuu. akuu kan paling terdampo skali bnding geng-2 akuu dkt bee see. hohohoo!

then, masa pergi kenduri tuu. lepak-2 sementara menunggu waktuu untuk pulang. masa tgh buat muka comel menunggu kakak atau lebih tepat mencari kakak, tiba-2 adaa orang terjah akuu dari tepi. cheng-3!

KAK HAIZUM!! 


woahhh. apakk terujanyaa. setelah sekian lama tak jumpaa. kak haizum makin tinggi. and me? hmm malas nak ckp. borak sekejap. tukar-2 no then kak haizum harus pulang. yupp harus. kak haizum kata, akuu nee suka tukar nombor. erhh? manadaa :P lepastuu, lepak kejap dgn budak-2 nee. tgok jamm dah pukul 1;25 ptg. gilaa, pukul 2 akuu dah janji nak kluar dgn tettt. ohmyyy, berlari aku pnggil kakak akuu ajak balik. lebihh terang, paksa balik. ahahaha. nseb baik mood kakak akuu okay masa tuu. balik-2, solat terus pastuu terus siapp. dahh siap terus ambik intan and peeqa. si tetttt dah membebel. hahahh ;D sorry nak.

haihh. seharian akuu diselebungi rasa bersalah. hadoihhh.
kepada emeiy a.k.a petola i'm sorry :DD peacee

we. mom and son xD

balik tuu, singgah sekjap rumahh mama, mama suruhh ambik lauk kenduri bawak balikk. malangnyaa, bleh pulak abg yg usik aku dkt sm tuu dtg rumah mama kali -,- tak hbes-2 nganjemm. sbar yot sabar. boleh pulak dia cam muka akuu masa dkt knduri tuu. pstu jmpa dkt sm. pstuu jmpa rumah mama balik. haisyy. dsinggah-2 last-2 msuk isyak baruu smpai rumahh. hah ambek, qada' lahh kau solat asar, maghrib, isyak. siap mandi, solat-2. tiba-2 phone syeeoh bunyi. akuu rasa taksedap hati. tiba syeeoh kata :-

mak tepon. kata Aliff(abang syeeoh) excident. 

Allahu. beratnya ujian Mu. akuu prsan, muka syeeoh dah berubah. akuu maybe sedih tapi tidaklahh sesedih syeeoh kan. siap cepat-2. terus pergi HoSHAS. mstilahh ke tempat kecemasan. msuk, tgok mak syeeoh meronta. sadis sangat. bape minit kmudian, dr kluar. bisik-2 dgn mak syeeoh. terus mak syeeoh dgn kak wa*kakak syeeoh* masuk dlm ruang Aliff dirawat. to be honest, dr. kata Aliff macam dah takda harapan. ya Allah, smua sentap. jiwa galau, ambik yassin baca. ada ssetengah masih kaku taktahu nak buat apa. semuaa, kelu. masa tuu, kami menantikan keajaiban. ya sebuah keajaiban. sedih aku tgok keluarga syeeoh. tiba dr. kluar. dr. geleng kepala. hmm tahu kan apa maksud dia. ya Allah smua luluhh. syeeoh mcm depressed tak henti-2 baca yassin. bacaannya terus disambung dan di sambung. seriously, aku tak snggup nak tgok smua org masa tuu.

for the first time in my life, aku tgok mangsa kemalangan betul-2 depan akuu. Ya Allah, teruk sgt keadaan arwah. dpt rasakan bahawa ianya sebuah dentuman yang sangat kuat. drpd pemerhatian, rasanya arwah adalah mngsa langgar lari. aku tak berani nak kata lebih-2. mahu tahu lebih lanjut, tnyalah keluarga arwah sendiri.

bila fikirkan syeeoh. akuu rasa sedih. sangat. mengenangkan tahun lepas, ayahnya baru sahaja pulang kepada sang pencipta. bulan yang sama abang syeeoh pergi. Ya Allah, besar sungguh ujian-Mu kepada keluarga ini. tipulahh kata klau akuu tak nangis kan. even aku tak rapat dgn arwah, tapi akuu tahu dia seorang yang sgt bertanggungjawab. melindungi ibu, kakak serta adik-2nya walaupun sukar. teringat masa arwahh kenakan akuu dgn pnggilan Ali Ah. ohmyyy -,- . bila engat smua bnda tuu, sayu.

arwah baru berusia enam belas tahun dan bersekolah di SMK Seri Tualang. arwah seorang yang pndai tauu. hmm pling sedih bila syeeoh kata :-

baruu tadi(singgah rumah syeeoh sebelum syeeoh ikut blik rumah aku)aku gelak dgn abang akuu. aliaa, akuu tak sempat lagi minta maaf dgn dia!
pengalaman malam tadi sungguh mnyakitkan. aku rasa, there's no reason for me to be happy after this. ehh akuu pulak melebih-2. hmm serious bila akuu nak gelak, akuu engat dekat syeeoh. then aku mati kutu. whatdee -,- aku tak dpt nk byg kan kalau aku berada di tempat syeeoh. hmm, susahkan jadi perempuan. mudah mengingati. sukar melupakan. apa-apa punn doakan lah yang terbaik buat arwah dan keluarganyaa. semoga Che Ali Aliff  bin Che Ismadi ditempatkan di kalangan orang-2 yang beriman. Ameennnn. syeeoh, aku nak kau tahuu. Akuu kan selalu ada untuk kau :')




it hurts. it was an history. bad history :'(