" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Iman, IDoReally♥You :*}
Monday 4 November 2013 | 05:53 | 0Comment

Assalamualaikum :/)


4 November 2013. Hari nee, sebabkan pahang dpt cuti*ini semua pasal bolaa.. aku pun dapatlahh ikut bawak iman pergi appoiment dekat Institut Pediatrik, HKL. Iman.. Dulu macam nee, 2 minggu lpas Iman lahir ada something macam kena gigit nyamuk gak ahh dekat dagu diaa . Ingatkann biasa jaa, biar punya biar benda tuu makin membesar. Seriously. Benda tuu warna merah-merah lahh. Kalau duduk dkt tmpat trang, tak nampak sgt, tapi bila malam macam merahh gelap jugaklahh nampak. Bila jumpa orang-orang tua, smua kata bnda tuu bawak tuahh. Bukan kata nak prcaya lahh tapi orang dah kata. Lagipunn sejak Iman hadir dlm fmily nee, ayah pnya ikan makin terjual senang kata makin masyukk. Alhamdulillah. berkat iman kali. 

So, we don't expect something bad at all. Even macam tuu, mcm-macam yang emak, ayah, semualahh dah usahakan. Pergi bawak klinik, doktor tak dpt kesan apa-apa. Beli segala macam gel lah nak kata, bukan stakat aura life, hazeline, jerslin, smua bndalahh. the response is tetap tak menjadi. Bila bawak jumpa dgn rawatan tradisional pulak, dia kata, besar-besar nanti hilanglahh. okay. 


aku bukan tak syg iman, tp duduknya aku dkt asrama mnyebabkan kasih syg aku agk tbatas untuk iman. S'okay lahh. tapi akuu dah janji. Aku nak berjaya. so nya nanti iman boleh jadikan aku landasan untuk dia berjaya. Slama nee, org lain yg contoh aku, tapi kali i'll make sure adik akuu yang akan mencontohi aku. insyaAllah. 


Iman adik yang pndai. Dia pndai buat orang ketawa, dia pandai buat orang marah*especially aku.. dia dengar katalahh. dan yang paling penting dia bukan seorang budak yang cengeng and dia sangat sukakan air! 


Ingat ta risau kalau ah makin hari makin membesar? bawaak hospital tmrloh, mereka transfer ke HKL. Iman kena tahan ward. Nak tngokk jenis ubat yang doktor bagi tuu serasi ke tidak. macam okay jee, macam boleh jee. Doto pun bagilahh ubat tuu. Iman kena makan tiap-tiap hari ikut waktu yg ditetapkan.


Masa tuu, aku ada dekat asrama. hari selasa(kod). hati akuu asyik rasa nak call rumah. taktahu kenapa. selalunyaa, hari khamis baru aku sua khabar ke hapa ke. so, akuu pun call rumah. tak dapat. call angah, tak dapat. same goes to ayah and along. finally, telepon emak baru dapat. 



"adik, emak smua dkt KL. Iman kena tahan wad, sayang."

"hah, kenapa makk?!"
"adik jangan risaulah. Iman okay jee."

aku tak senang duduk. betulkan iman tak apa-apa? ke mak just taknak akuu risau? aku takpuas hati. aku call kakak akuu. then she told me everything. malam tuu, act dah pagi. dlam pkul 3 pagi cenggitu ahh.Iman punya dagu tuu bloody. Iman nangis, tak boleh nak tidur. Ayah aku siap bawak luar rumah lagi konon udara segar punya pasal. Iman tidur tp bila letak jee nangis. Semua risau. then bawak pergi hospital. Transfer HKL lagi. Jujur luluhh hati akuu bila doktor dah dapat tahu penyakit Iman. Keputusan MRI Scan dah kuar. Dagu Iman ada ketumbuhan. Dah lama, dr dalam perut lagi. Virus dah makan hampir keseluruhan tisu dalam dagu Iman. 

MasyaAllah. Aku tak kuat. Aku rasa takguna, bila Iman perlukan aku, aku takda dekat sisi iman. Aku takda.. Aku jauh duduk dekat asrama. Aku nak mengadu dekat siapa? Dekat kengkawan? Fahamkah mereka? Bila diorng tnya aku knp, aku hnya mampu jawab aku rindu Iman, Iman sakit. Akuu tak mampu untuk cerita segalanyaa. tak mampu. Benda nee dpt tahu lpas aku habis final exam harituu. Bila diorang nmpak akuu sedihh ke semua expect akuu risau pasal result. sorry, aliah'z leeyot bukan seorang yang kisah pasal result. tapi, takpalahh, biarlah itu yg diorag fikir. takpayah kusut kepala. 


Ada suatu hari, Iman kena operation dagu. Doc nak ambik sikit sel ntuk buat kajian. Aku mintak balik dari pengetua. Tapi hanya sia-sia. Kenapa tak lepas? aku mintak sekali jea, saat iman mmg dalam gawat. aku pasrah. siapalah akuukan? 



setiap kali, aku tengok gambar nee
stiap kali tuulah aku *HANYUT*!

Stiap hari, aku cuba jadi aku yang duluu. Aku prasan makin hari, aku makin mahu bersndiri. Aku taknak dikuasai oleh sikap itu. Aku cuba gelak ketwa. Aku cuba buat mereka tertawa. Dalam aku tertawa, siapa tahuu hati aku menderita? macam-macam akuu fikir. hal luar dan dlm negara lagi. 

Iman yang dulu bukan lah yang skrang. Skrang Iman seorang yang cengeng. Pantans silap, melalak. Kadang aku sebal tapi doktor sendiri kata, bdak kecil kalau dah keluar masuk keluar masuk hospital memang hati dia akan jadi lembut tuu. trauma kali. mmg ya, HKL dah mcm rumah kedua iman. Stiap mnggu pergi sana. Aku risau, smua risau. Sebut pasal ketumbuhan, ya bahaya syang. Boleh bawa M. Rawatan diaa lagilah mcm org kena cancer. Lpas dia operated haritu, pipi Iman jadi cengkung. Sebak akuu tengok. 




Along kata, Nur Izz Iman budak baik, senyap je masa buka jahitan. Tak nangis, masa bedung pun sengeh jee. Lpastuu, sminggu lpas operation, iman bloody lagi. Pipi dia jadi kembung. Bawak HosHAS. Kena tahan lagi.


Spatutnya, Iman kena transfer HKL tpi doktor HKL sruh bg antibiotic sminggu. Tngok. Klau tak kurang baru hantar KL. Alhamdulillah, makin berkurang. So, dptlah aku melawat Iman masa outingnya. Kesian Iman kecik-II lagi dah alami semua bnda nee. Sometimes aku berharap pnyakit iman bpindah dekt aku. Bukan mendoakan kemudaratan diri tapi arghhh kalau korang dkt tmpat akuu, korang akan faham.

Aku takdapat nak buat apa-apa. Nak sembuhkan iman tak boleh. Nak bagi duet pun tak boleh. Aku hanya mampu berdoa dan terus berdoa. Smoga Iman sembuh. Ameennnn!



IMAN, KAKMEL DOES LOVE YOU SO 

REALLY DAMN MUCH! 


lot's of love,
KakMel