" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





dear people, don't judge a girl by her clothes}
Sunday 17 November 2013 | 07:32 | 0Comment

Assalamualaikumm ;)



haihh. rindunyaa nak menaip. sebab malas punya pasal semuanya diketepikan. *hugs blog* hmm. makin lama aku makin tak faham dgn manusia *sometime dgn diri sndiri yaa jugak. manusia kan? gahahahh xD lol. yalahh. bila aku tgok manusia-manusia nee, apakk banyak kerenahnya, ragamnya, perangainya, gediknyaaa! tapi kann, one thing yang seriously aku tak boleh terima ialahh...

tipikal orang yang suka men'judge' orang sesuka sesedap rasa diaa jaa -.-

bukan apaa. aku penatlahh. nak dengar segala umpatan ke hapa ke pasal orang yang aku sayang, orang yang aku kenal ataupun maybe diri aku sendiri. woihh, dah kenal sangat kahh sampaii nak bawak cerita macam-2?

meyhh. kali nee story aku berkonsepkan lain sikit. kenapa ehh, kita mesti menilai seseorang wanita itu melalui penampilan mereka? yaa, itu salah satu caranyaa tapi jangan lahh menghukum sampai sebegitu dalamnyaa bagaikan mereka pesalah semata-mata. people do have feelings right? ohh, kalau tudung labuhh ja baiklah? kalau pakai skin socks jaa baiklahh? habis yang lain nee jahatlah?

tak sayang. jangan begitu sekali cara penilaiannya. all people have their own life. their own story. don't act like you were know everything. perempuan seksi. pakai hobohhlobohh. ya, secara kasarnya nmpak tak baik. tapi siapa tahu hati dia? ajak dia ke arah kebaikan. bukan mengetepikan dia. tegur dia, bukan hina dia. kalau kita tegur dgn cara menghina, hahahaha kita pun sebenarnya sama jaa macam dialahh.



perempuan bertudung labuhh, pakai arm guard. secara luarannya, alhamdulillah :) bukan nak mengata apa-apa, tahukah kita hatinyaa? that's why, kenal dulu orang tuu, baru buat penilaian. bukan terus melulu cakep belakang. ituu gelojohh namanyaa. ada setengah tuu, tgok jaa terus judge, bajet alim lahh, tunjuk baiklahh. mak aii, hebat gila bab-2 mengata orang. hebat sangat kahh kita untuk mengata semua ituu? gahh. think it deeply.

akuu pun sma jaa menanyaa. suka judge orang. biasalahh manusia kan kan kan? *that's why kadang-2 akuu sndiri tak faham diri akuu ;DD* so nya, lepas tuu cepat-ceoat lah istighfar. ingat kepada si Pencipta. smua mahluk, bnda di dunia nee kepunyaanNya. layakkah kita untuk berkata-kata?

apa yang aku kata, harap tiada tercetus gurisan. hnya untuk peringatann untuk smua juga diri inii :) saya sayang awak kerana Allah. awak kena tahuu tuu.