" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Whatttdaa -..-}
Monday 16 September 2013 | 00:39 | 0Comment

Assalamualaikum



Pejam celik pejam celik hari nee dah hari isnin. Whatdaa. That's mean hari nee sememangnya telah tiba masa untuk pulang ke sana. mana lagi kalau bukan asramakuu TERCHENTA. sangat. err. macam biasalah. saat-saat terindahku dirumah berjalan begitu saja. apa jaa perkara pekdah akuu buat spanjang cuti empat tiga hari nee kalau bukan pergi melepak sana sini. alahh macam tak kenal anak tokdin nee. kan kan?

selalunya minggu-minggu mcm nee, memang selalu adik-beradik belah ayah dtg ziarah rumah. bukan semualah. hamboi.. tak dpt nak mnampung sembilan family satu rumahh. rumah pun besar mana jaa. hahaha XD and kali nee baru dpt jumpa lah dgn depa yg dtg cause selalunyaa aku tak dpt balik. Adalah family Mak itam dgn Mak ngah. Seronok bila dpt berkumpul ramai-rmai. Kalau dulu depa selalu dok kompelin aku nee pemalu sangat. Huahua, masa kecik biasalah tuu malu-malu. Dah besar nee takdak lah malu sangat. Apa org nak kata aku pelik katalah, ada aku kesah?

Then, abg mie a.k.a anak mak itam baruu ja lepas kawen woo. bini diaa cantik sehhh dahh ahh terror arab. belajar dkt mesir taww! that's is kak Lin. Ada satu hari tuu, aku ekod mak itam, kak lin, abg mie, dgn abg omar pergi pekaan sarii. biasalahh tunjuk kan jalan. then dah habes tuu pergilah ngetehh. tiba-tiba kak lin tnya aku pasai 'Allughotul a'robiahh' Huahuaa, tercongang akuu. kak linn suruh aku ckp arab sikit. rasa nak melalakk pun hadaa. aku harap jaa belajar arab. tapi haprahhh. apa yang belajar apa yang aku ingat? depa taktahuu ustazah anita dok aim akuu dlm kelas. bukan hapaa, aku nee kan kakit tidur dlm klas. ustazah anita pulak jenis yang baik hati lagi lemah lembut. dia tak sound terus but then tiba-tiba mesti korang dgr macam nee.

Ya 'Aliahhh! Apa jawapannya?

Woahh! mmg segar terus ahh mata aku lepas tuu kann. tiba-tiba kena jawab soalan. soalan pun aku taktauuu soalan apa. memang lahh aku selaluu buat drama dlm kelas. naseb baek huda, bdak group akuu boleh harap dlm bhasa arab nee. kalau tak memang jatuh ahh saham akuu. ihikss.

Semalam pulak akuu hang dengan besties. last minute, ayin tepon sruh aku p starmall. ada diaa, ieka, balkis, amer and others lahh. akuu pun bila pikir kawan siap lah secincaicincainyaa sbb nak cpt kan. lagi punn dahh pukul lima lebihh. habes nak balik pukul brp? kalau kluar lpas maghrib takpa gakk nak balik lmbat at least dah smbahyang maghrib duluu. redahh ahh p starmall. terubar rinduu dekat ayin sengal nuhhh. huahua. terasa kerdil bila sedar amer a.k.a adik angkat akuu dah tinggi skit drpd akuu. dulu aku tinggi sikit drpd diaa. pasghah. yang lain memang jgn ckp ahh T__T

tgah elok duk tnggu turn nak main bowlingg tuu. sheunggg. elok-elok azim zaim a.k.a ketua badar sekolah akuu melintas depan akuu. wahh, karang teruk lagi nama aku bila diia nmpak muka akuu dgn tgh lepak dgn budak-budak nee. puass ku sorokkan wajahkuu yang comel nee. haha. tapii dia sedondon dgn akuu masa tuu pkai bju item. jodohh leteww. wihihihih! tp apa kesah klaau dia nmpak punn kan. aku bkan pergi dating. jalan bdua dgn lakii kaa, nee ramai.

lepas dahh siap semua. siap makan, pergi pulak tman depa main snooker. baru nak masuk site snooker, akuu nmpak sorang mamat nee.

macam ku kenal siapa, tapi di mana yaa? 

'ehh betul kaa dia?' ahh lupakann. tapi bila duduk jaa dkt tmpt snooker. mamat tuu pun masuk dgn rodong-2 diaa. ahh mmg sah itu diaa. alkisahnyaa dulu aku selalu jugak stalk diaa. selalulahh. ihikss. handsomee. biasalah hotsetap. nak jaa pndang dia lama-lama. tapi bila engatkan, akuu boleh menambahkan dosa dgn zina matanyaa, zina hatinyaaa, aku pun tahan lah diri drpd terus memandangnyaa. walaupunn hati menjeritt nak tgok muka diaa. dahh lahh diaa berdirii betul-betul sebariss depann aku ! mmg lagha.

handsomee nyaa diaa. hahaaha. tngoklah sang penciptanyaa. Allah maha berkuasa :) all that's bilaa akk akuu dah smpai jaa dkt bawahhh. pasgah hati. tak dpt akuu nak kenal dia. haha gatal.

biasalahh remaja kann. susah sgt nak kawal mata tuu. tapi setiap apa yang kita lakukann and kita rasa takmampuu untuk tempuhinyaa , segeralahh beristghfar lalu ingat Allah. Akuu bila pandangg mamat tuu, hati akuu terus terdetik 'handsomenyaa'. then baru aku teringat mana bolehh mujaa-mujaa. istighfar. then aku engatkan posisi akuu dgn diaa. mcm handsome and a beast. hhahaha, kayyy. teruss aku lupuskan niat utk memujaa dia. haa itulahh caranyaa.

okayahh. masa dah tima. 3:33. time to eat. assalamualaikumm. btw abg yang aku jumpaa tuu abg amir amore laa. tak silap akuu lahh. aku pun engat-engat lupa nama diaa. chauw.