" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





I'm all grown up, now♥}
Wednesday 5 June 2013 | 07:07 | 0Comment

Assalamualaikum

Wah, tanpa disangka lagi dua hari aku akan genap empatbelas tahun!  Sedar tak sedar dah hampir empat belas tahun aku hidup di dunia nee rupanya. Yeay, sekolah lagi tiga tahun then lepas tuu boleh kawin  >.< #Ehh?! Ohmyy, gatal rupanya anak Cik Din nee hahah lol. Sorry, umuq baru takat nk  blajar memasak dah nak pikiaq pasai kawin. Sorry bro, that's not me. Bukan taknak kawin, nak tuu nak tapi bak kata orang indon tunggula 'gedek' dulu :D Aku nak berjaya dulu. Baru boleh fikir pasal kawen. Kalau boleh dalam umur lingkungan 25 dah habis ijazah dekat U tuu boleh kira okaylah kan? Ngehngehngeh. Hmm, tak terlintas pun nak kawin nee cik kak, cik abang oi!

Mcm yang korang tahu, tahun lepas aku dapat seorang adik kan. Ye adik perempuan. Deret adik beradik aku heroin smua. Mestilah kasih sayang aku sebagai 'bekas' anak bongsu diberi sepenuhnya kepada Izz Iman. Bila aku kata dekat genggeng aku yg aku dpt adik semua dok kata, 'yot, adik nee menyusahkan!' 'yot, kau sanggup dapat adik? habislah kasih syg kau nnti.' Okay, apa yang diorang katakan tuu semua betul :D Bab yang menyusahkan tuu adalah sikit where sometimes we just need to take care of them while there were many homework calling for us! Faham tak situasi aku? Ataupun masa tngah syiok layan running man tibatiba ada yang memanggil..

 KakMel, tolong buat susu Iman!!

Ohmyy, memang lah aku buat susu tu tak ikhlas. Tapi bila tgok Iman hisap dngan hausnya timbul rasa kesian pulak. Okay, hati automatik jadi ikhlas. Kalau nak kata pasal kasih sayang tuu, memanglah semuanya lebih kepada iman kan. Cemburu? Entahlah, aku rasa biasa jee. Like I just said, I'm grown up now. Aku dah boleh fikirkan, Iman masih kecil. Setahun pun belum cukup lagi. Lagipun, aku memang nak adik. Dari dulu lagi. Iman, KakMel syg Iman


Lahai, nampak 'objek' yang ada bawah dagu iman tuu. Doktor kata, itu ada kaitan dengan salur darah dia :( Memang ulang alik HKL sokmo lah. Kalau sudi, tolonglah doakan iman supaya cepat sembuh ya? Doa anda amat dhargai. 

Ya Allah, kau sembuhkanlah penyakit yang menimpa Nur Izz Iman Ya Allah :) Semoga Iman membesar dengan sihat dan tabah walau dilanda apa jua halangan kelak.
Bila tengok aktiviti Iman, makan, tido, main. Makan, tido, main. Dah macam kucing . Rasa nak jadik budak kecik balik jee. Yeelah, makan orang suapkan. Tido orang dodoikan. Bila main mainan, nak hentuk kepala org tuu, orang tuu rela jee :D Kalau aku jadi Iman, akanku ketuk semua kepala anasir-anasir yang tak pernah-2 puas hati dgn aku tuu! Hah, bestnya jadik Iman! Takpayah susahsusah fikir pasal itu ini itu ini. Betullah kata ayah, belajar makin lama makin susah. Hidup makin lama makin sukar.


Masa tak pernah henti berjalan. Tiktok tiktok, rasa macam hari nee baru belajar 123 tuptup naik sekolah dah nak sambung tajuk PEPEJAL GEOMETRI II. Ya Allah, permudahkanlah perjalanan kehidupanku :')

Serious, cuti sekolah dua minggu nee aku rinduu sangat saat-saat dulu. Saat aku cuba kenal apa itu erti kerja sekolah yang membosankan, kawan-kawan yang menyeronokkan. Aku rindu zaman kecilku. Berlari sana sini sambil dikejar oleh emak dari belakang. Dulu masa cuti jee wajib ayah bawak pergi holiday. Tapi sekarang, almaklumlah semua bekerja, tinggallah aku sorang-sorang layan barbie dari pagi ke petang tunggu diorang balik.  Iman hantar dekat taska. Sejak ada Iman, ayah agak 'kureng' peluk cium aku mcm dulu. Tapi bila sekali ayah dah peluk tuu rasa mcm taknak lepas pulak. Hehehe! 

Dan, aku paling rindu dekat sorang budak kecik nee. Dah dua tahun lebih dah tak dengar khabar. Jumpa? Lagilah tak kan. Mulut dia petah, muka dia yang comel buatkan perasaan aku nak adik lelaki tuu makin membuak-buak. Sayangnya aku dekat dia. Dia tak duduk dekat pahang, so susahlah nak jumpa. First time jumpa dia tuu, dia yang tegur aku dulu. Hehehe. Tinggal dekat rumah aku bebrapa hari. Smpai aku dpt pnggilan 'akk pahang'. masa family dia nak balik tuu, beria dia menangis taknak balik. Smpai masa dah smpai rumah dia, malam tuu otp dgn aku. Rindunya saat main kejar-2 dgn dia dekat taman tasik. Jalan-jalan tgok wayang. Now, everything has gone. Dia dah lupakan aku. Dah tak ingat. Sedih? Bohonglah kalau tak. Adik angkat aku memang ramai. Tapi biasalah, rasa kehilangan tuu tetap ada. 
Tak apalah. Dia kecil. Ingat benda yang dirasakan penting. Aku tak penting, so buat apa diingatkan? 



Aisay, Ejad pndang sape tuu? >.<

Dahlah. Smua dah berlalu. Yang lepaskan biarkan lepas. Sekarang, fikir yang depan! Jyeahh, aku taknak jadi lemah. Cukuplah sekali persaan lemah tuu pnah mnguasai aku. Doakan masa depan aku cerah ye? Aku dah besar. Dah smpai masanya utk aku balas semuala jasa-jasa parents aku :) 


P/S: I've grown up now :)



Thanks reading :)