" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Aku butuh HidayahMu}
Friday 28 June 2013 | 08:13 | 0Comment

Assalamualaikum
Aku dah penat. Aku dah penat dgn segala kekosongan yang sntiasa bertenggek dalam hati nee. Hati akuu, hati akuu selalu rasa something. Something weird. And sometime boleh buat air mata aku mngalir dgn sndiri. Perasaan apakah ini? Emosi aku semakin lama semakin aneh ! Senang nak marah, mudah nak nangis. Aku sndiri tak faham dgn diri aku. 

Dekat sekolah, aku ada ramai kawan. Ada yang prangai mcam itu mcm ini. Smua berbeza semua mempunyai kelebihan tersendiri. Dan aku, aku bukan jenis yang terlalu passif atau agrsif. Aku dekat tengah-tengah. Bila duduk dgn yang suka buat gila, aku pun jadi gila. Bila aku duduk dgn yang sopan, hmm akuu pon'sopan' sikit kot :D
Bila dkat luar klas,i mean bila riadah ptg, prep malam, prangai aku tak ubah mcam bdak tak cukup inci sbb aku selalunya lepak dgn budak yg otaknya gila-2. tp bila dlam kelas walaupun aku bersifat kepoh sikit dalam group tuu tp tetap berbatas. Itulah prangai bdak-bdak group aku. Mreka berilmu, mereka berhemah. Bukan macam aku. Nak bndingkan aku dgn diorangg, aku rasa aku tak layak. Aku bukan jenis yang berhemah, apa yang aku rasa nak buat, itulah yang akan aku buat. 
Tapi aku bersyukur sgt sbb tercampak dalm group tuu. maybe perasaan yang muncul sekarang nee lahirnya sejak aku bergaul dgn mereka. Dapat tebak tak apa yang aku rasa? Aku rasa nak berubah. Perasaan itu hinggap dalam otak aku sedikit demi sedikit. And lepas aku tunaikan solat dhuha dgn diorang harituu, perasaan itu smakin membuak-buak. 
Tapi, smua bnda tuu bgaikan terhalang. Ada suatu hari tuu, aku IM dgn kwan aku, tapi bkan bdak skolah akulah. Aku ckp yang aku taken. And then, dia tnya siapa. Aku pun jawablah. Allah . Lpas tuu dia chop aku poyo. Bru ckp mcm tuu dah di chop poyo?  Poyo ke bnda tuu? Hmm, that's why lah aku rasa kurang yakin untuk melasanakan keinginan aku mcm bertudung labuh, kluar jenjalan pkai skin sock, arm guard, baju labuh and whatsoever. Sebab kawan lepak aku kbanyakannya sosial.
Aku tak kisah kalau aku dicop poyo. Tapi aku ambil kisah jika aku kehilangan mereka. Aku taknak kehilangan mereka dalam masa yang smaa aku nak berubah! Segalanya buat aku buntu, buat aku tersepit. Aku perlukan seseorang untuk aku meengadu. Ya, Allah sentiasa ada untuk akuu. Tapi manusia ttp memerlukan seseorang untuk berbicara dari hati ke hati. Entah. Pada siapa harusku mengadu?
 Bkan aku taknak berkongsi msalah dgn bdak group akuu tuu tapi aku tak pasti sma ada tuu adalah jalan yang betul atau tidak. Entahlah bila fikirkan gurauan yang selalu diorang lemparkan dekat aku membuatkan aku fikir dua tiga kali utk aku mnceritakan masalah aku dkt diorang. Pada pndangan aku, diorang anggap aku teruk. Ya, aku mngaku dalam group tuu aku pling teruk. Pling nakal. Aku tahu niat diorang itu hanya sekadar gurauan. Tapi entahlah. Hati aku enggan mengganggap ianya sbg gurauan. 
Aku dah berazam. Aku akan cuba laksanakan apa yang aku inginkan. In shaa Allah. Step by step. Bnda yang pling utama sekarang nee, yang  harus aku usahakan first ialah 'menyempurnakan aurat' and kawal nafsu. Aku harap, kawan-kawan aku boleh bantu aku. In shaa Allah. Aku akan buktikan kepada budak yang kata aku alim dalam sekolah tapi dekat luar sosial nauzubillah tu yang aku bkan mcm apa yng dia fikirkan!  Tapi ingatlah aku tetap Leeyot korang :) Aku masih berjiwa Leeyot yang dulu.


entry di atas bukanlah atas niat mahu menunjuk-nunjuk atau seangkatan dgnnya.
cuma buat teladan diri sendiri dan yang lain lain. aku tak sempurna. dan takkan pernah sempurna.
mintak simpati? lagilahh tidak. manusia, boleh berubah. in shaa Allah.