" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





In all ways, thank to Allah♥}
Sunday 24 March 2013 | 01:39 | 0Comment

Assalamualaikum 

Islam is not about, "we're better than you". Islam is about, "let me show you something, that is better for you". 

Wah, it's been a long time aku tinggalkan dunia blog. Menjalani dunia realiti. Yupp kehidupan sebenar. Act, tak de lah 'long time' sgt aku tinggalkan dunia blog, nk sedapkan ayat. Two weeks jee pun. Hehe. By the way, this time aku serious, smngat aku untuk menaip totally zero! Ohmyy, but bila terkenangkan blog aku yang mula dijinak sawang so what can i do. Rajin kan jugaaa tgn menaip. *Hugs blog* Hah, so what kind of story that kak limah wanna to hear today?

Takpayah lah kak limah susah-II fikir, entry kali nee pon dah ada title. Apa dia kak limah? Yes, in all ways, thanks to Allah :) Atau dalam bahasa melayunya, bersyukurlah kepada Allah walau dalam apa jua keadaan sekalipun. Hmm, semenjak dua menjak nee tgn aku lebih ringan untuk menaip entry yang berkaitan dgn islam berbanding perkara yang such a nonsense kan kan. Praise be to Allah :) Kalau tak, Jejaka idaman malaysia sokmolah yang di'lagha' kan. Hahah. so, takdee lah islam sekadar dalam i/c jee kan. At least, aku ada kesedaran yang aku nee hamba Allah, umat nabi muhammad dan yang pling penting, aku islam :) And, alhamdulillah jugak, bila update pasal islam nee, sedikit sbnyak dpt memuhasabahkan diri aku yang sememangnya tingtong nee. Mihmihmih.



Biasalah, tak lengkap lah dalam seharian itu jika tiada sesuatu yang bergelar kenangan. Ada yang pahit, manis, tawar, sendu, perit. Macam-2 rasalah. And dalam tahun  nee, bohonglah kalau aku kata aku tida ditimpa sebarang masalah. Ada :| Smpaikan one day tuu aku penat sgt. Aku tak boleh nak control perasaan aku. Tired because i have pretend that i'm okay but actually i'm not!

Awal thun harituu, aku mmg berazam nak masuk memanah. Hekhekhek. Tapi, kekuatan aku memang takat sipi-2 jee, so aku ihklaskan hati utk tarik diri :) Bkan jodoh aku dgn memanah. Try lagi yang lain. Petanque pulak. Haha, taktahu apa-2 pun, serious practise pun tak. Dah lah aku jadik AJK, tup-2 trus lawan. Wakaka, mmg keajaiban lah kalau tetiba aku mnang. Okay, petanque pun bukan. Ada suatu hari tuu, cikgu ada buat pemilihan badminton, hmm tak decide lansung pun nak pergi. Dgn tahap kemalasan yang dah maksima. Yee lah, cikgu buat hari sabtu pukul sepuluh pagi. Ya Allah, hari sabtu lah aku nak kejar smua bnda. Mana nak basuh baju lagi, sidai baju lagi, iron baju lagi. Siapkan homework lagi. So, jawapannya memang TIDAK. Hari sabtu, lepas balik solat subuh berjemaah di surau mmg aku akan teruskan projek membuta di atas katil. Elok lah anak dara tidur lepas subuh smpai terik matahari. Wkwkwk. Zaman sekolah lah nak buat prangai mcm nee, nnti lpas kawin dah tak boleh. Mihmihmih.

Msa pkul lapan tgh riang ria pagi hari aku mandi dalam toilet smbil karaoke lagi taw, tiba-2 ada sorang kwan aku nee ajk aku pergi pemilihan badminton. Puas aku tolak, itulah inilah. Mcm-2 alasan aku bagi, tapi kak ton sorang tuu tak henti-II memujuk. Hmm, aku terharu. Ceyhh haha. Aku pun hmm okaylah. Aku pun pergi even mmg dah mind set dah aku tak dpt. So, aku main enjoy-2 jee lah. Tiba-2 masa cikgu duk umum siapa yang terpilih tuu, masa msuk part form two, nama aku terselit. Haha, rasa lawak. Tapi dah terpilih. Aku terima saja. 

Masa practise, tuu otak aku celaru. Aku fikirkan bnyak perkara. Smpaikan nak reserve pon aku haprah. Hmm, susah bila aku tak boleh nak pisahkan antara problem dan sesuatu. So, aku decide. 

"Teacher, i resigned."

Teacher tak bagi mula-2 then aku pujuk teacher. Akhirnya teacher mengalah. Teacher bagi aku sikit kekuatan. Teacher kata,

"Alya, tomorrow i wanna to see you moved on."

Hmm. I'll always moved on in front of you, teacher. Tapi jawapan itu hanya tersemat dalam hati. Hmm, jodoh aku dgn badminton pun takde tahun nee. Aku dah taktahu nak joined apa. Basket? Takde feel lagi. Aku sbenarnya mmg tgh tunggu handball memandangkan kemahiran aku ada dlm bola baling. Tapi tahun nee diorang kata cikgu tak join bola bling cause bercanggah dgn hoki. Okay, harapan aku musnah. Aku just berdoa dgn Allah semoga aku jumpa dgn game yang boleh aku bawak. Ye lah, na berbakti jugak untuk sekolah. Erk? Haha


Merayau lah aku petang-2 mcm kutu rayau masa riadah. Hmm, buddies aku belaka join netball kecuali ecah. Ecah join squash. Dari tahun lepas lagi. So, aku pun decide ah nak join netball. Haha, kebetulan akk yang train ktorang tuu akk yang jugak join Bola bling thun lpas. So for sure akk tuu knal aku :)
Aku bukan takpernah main BJ malah prnah wakil sekolah lagi. Sekolah rendah. hehe. Tapi smenjak masuk form two nee aku mmg lnsung tak pegang bola 'jaring'. Start jee passing-II bola. Akk tuu tegur.

Eheh, alia. Nee bukan bola baling!
Haha, kan dah kena tegur. Memandangkan balingan bola aku agak laju. Mihmihmih. Okay, taksngka pula pmilihan dia empat hari jee lagi. Haha, terpilihkah aku? Hmm, okay, mind set lagi. Aku takkan terpilih sebab aku baru jee practise dua hari sdngkan mereka dah berlatih berminggu-minggu, mungkin masuk berbulan-bulan. Tapi, alhamdulillah siapa tahu. Takdir aku :) Dapat

Balik tuu, aku istiqamah balik. Hmm, taat kah aku pada-Nya? Tuhan yang mencipta aku? Solat lima waktu? Klau solat lima waktuu belum membuktikan lagi yang aku nee taat. Hmm, bnda yang pling aku tak taat ialah, zina mata! Yeahh, tuu lah bnda yang pling aku takboleh kawal. Haha XD Sometimes tuu, aku pun taklari dari mengumpat :( Lagi teruk, kdang-II aku termncarut. Hmm, buat bnda tak patut lagi. 

Tapi Allah sntiasa ada bersama aku. Bukan stakat aku, malah kau, dia, dan mereka. Aku beruntung, kerana lahir-2 lagi aku dah disahkan islam. Indahnya agamaku :) Masalah yang menimpa aku tuu bukan sebab Allah kejam. Sama sekali tidak. Malah Allah sgt syg dkt aku. Allah nak aku sntiasa dkt dgnnya. Sweet kan pencipta ku? Ini bermakna, Allah syg kan aku Akuu ada. Kau ada? Haha.



sincerely, seorang 
pejuang Islam