" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Haha, Tahniah :')}
Friday 8 March 2013 | 01:37 | 0Comment

Assalamualaikum 



Tadikan, aku on facebook. Biasalah. Aku mmg slalu on facebook, twitter dgn blog sekaligus. Hebatkan :) Mihmihmih. Seronok sgt dok scroll scroll and scroll ke bawah. Sekali tgh scroll scroll tuu terhenti dekat satu gambar. 

Eh, macam handsome jee mamat nee? Eh bukan ke nee abg.. *arghhhh!

Hmm, tahu gambar apa? Gambar tuu merujuk kepada seorang hero melaya sdg melutut smbil memegang tangan heroin yang sedang berdiri. Tahuu, terkejut gila aku tgok gambar tuu. Serious, terkejut, terkedu, terdiam, segala smua 'ter' lah adaa. Pegang tgn bukan muhrim walaupun haram tapi ianya sudah dianggap biasa dalam dunia nee, 'linkkan' lagi, malaysia. Astarghfirullahalazim. Tahuu mmg lah gmbar macam tuu biasa jee tapi si lelaki itu yang membuat aku ternganga. Ya Allah, mana tak terkejut, dulu Abang F seorang yang sangat menitikberatkan soal ikhtilat,  aurat, adat and whatsoeverlah. Smua berkaitan dgn islam. Itu semua cool bukan?



Tapi.. hmm kenapa cepat sgt abang F berubah? Kenapa and kenapa? Kenapa boleh jadi mcm nee? Sedih. Sedih sgt. Aku mana ada abang lain. Abang F jee yang paling rpt dgn aku selain drpd Abang Am dgn Abg Im. Abang Am otw nak bertunang. Abang Im smbung belajar dkt UK sana. Hoo how's pity. Satu jee yang aku nak abang F tahuu, yes you abang F, youu



Perubahan abang F membuatkan aku jadi berjauhan hati dgn dia. Takboleh. Aku takboleh nak mesra dgn dia mcm dulu lagi. Aku taksuka. Lagipun dia kan dah ada orang baru :') Siapalah aku. Setakat adik. Ituupun adik angkat. Okay fine. Kalau abang F dah rasa itu yang terbaik. Aku ikut jee. Cuma aku rasa terkilan. Abang F mana suka dgn perempuan typical seksi nee. Dia kalau boleh nak yang berpurdah lansung. Tapi tgoklah gambar tuu, pkai skirt parat lutut. Hey rasa nak lempang pun ada image Dah lah pegang tangan itu sudah lebih! Tapi nak buat macam mana. Maybe jodoh abang F dgn perempuan tuu. Jodoh tuu di tangan tuhan. Siapa aku nak melawan takdir. Lagipun tuu hak abang F. 



Hmm. Tapiii, aku tetap rasa aku gagal. Gagal menjadi seorang adik yang baik kepada abang F. Kenapa aku tak tegur dia? Kan dia dah buat salah. Nak tegur orang ada 3 cara. Aku rasa smua dah tahu kan? Kalau taktahu nee aku nak bagitahuu.

1. Tegur Guna Tangan.
 That's mean, tegur guna kuasa yang kita ada. Contoh mcm seorang guru kepada muridnya. Seorang boss kepada anak buahnya. Tapi dalam kes aku nee, aku sbg apa? Abg F sebagai apa? Yes, aku sebagai seorang adik, abang F sebagai seorang abang. Eh, siapa kata adik tiada kuasa untuk menegur abang. Adik diberi kuasa menegur abang kalau abang ada buat silap tau. Hebatkan.

2. Tegur Guna Lidah.
 Tapi, ada certain macam tak berani nak menggunakan kuasa yang ada. Macam takut akan bergaduhlah, berlaku kesalafahaman lah, itu inilah. So nya, kita tegur dia tapi guna cara baikbaik. Yupp, nasihatkan dia.  Dan aku masuk dalam golongan inilah. Takut kalau aku pulak yang abang F marah. 

3. Tegur Guna Hati.
 Yes, kalau takberani jugak guna cara nombor dua. Kita boleh tegur dia melalui hati. Tegur guna hati nee bermaksud mendoakan supaya dia berubah. Tak buat dah benda yang tak elok tuu semua. Tapi seelok-eloknya tegur dia face-to-face lah sbb kalau kita just tegur dia melalui hati ianya adalah selemah-lemah iman. Sebab, kemungkaran akan tetap berlaku.


Tuulah, rasa takutlah punca aku terus jauhkan diri drpd abang F. Kesian dia, sometimes dia message aku, nak story pasal dia, aku takbalas pun. Merajuk punya pasal. Padahal abang Ftak salah apa-II pun. Eee, kenapalah dgn aku nee  !! Hmm, aku akan cuba jugak tegur abang F. Lagipunn tak susah sbb abang F lagi expert dalam bab-II nee. So, aku hanya mengingatkan. Yeahh. Mana tahu, smua dia buat bersebab? Entah-II dia dah kahwin diam-II dgn perempuan tuu. Hish pengaruh novel punya pasal. Mihmihmih. Btw, doakan aku berjaya tegur abang F okay? Thanks dear! 

xoxo, adik pooh