" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





G.R.A.T.E.F.U.L}
Wednesday 6 March 2013 | 06:31 | 0Comment

Assalamualaikum :)


Hello world *ayat mcm stu dunia jee telaah blog kau*. Wkwkwk. Okay hari nee dah tigabelas tahun tiga bulan enam hari aku hidup dekat dlam dunia nee. Masya Allah, sedar tak sedar lagi beberapa bulan aku akan jadi form two :) Hmm, so selama aku hidup nee, aku sedar, aku bnyk membuang masa, membazir dan sewaktu dgn nya. Hmm. Tak bersyukur lansung dgn apa yang tuhan dah kurniakan dkt aku. 

Hmm. Syukur. Mmg susah nak describe perkataan syukur tuu. Bohonglah aku kata kalu aku tak pernah bersyukur. Pernah ituu pernah tapi jarang. Yupp jarang. Hmm nee lah manusia. Alpa dgn dunia. Bila ditimpa kesusahan jee cari Allah tapi bila senang? *Think it deeply* 

Sometime, aku rasa kerdil. Aku selalu comparekan diri aku dgn org lain. Eee, cntiknya dia. Waa, sedap gila suara dia. Fuiyoo, dia terror breakdance! Eh eh, dia pndai tackle lelaki. Ehh? Haha. Tuu gedik. Hmm, tuu lah bila dah compare kan diri sndiri dgn org lain mula la skit hati. Mulalah kenapa kenapa kenapa aku tak mcm dia. Actually, tuu dah msuk tahap mempertikaikan takdir. Dosa tau. So, please beware. 

Terimalah diri kita seadanya. Cuba fikir, knp Allah jadikan kita mcm nee. Hmm, Allah itu maha mengetahui. Okay sbg contoh, Allah kurniakan kita rambut afro. Mesti kita rasa malu nk keluarkan nak nak lagi perempuan. So, first step kita pakai tudung :) Mula-II mmg lah niat nk tutup rmbut but finally hati kita insyaAllah akan ikhlas kan kan. Tapi tgoklah manusia, salah tafsir apa yang Allah bagi, elok-II rmbut original tp pergi jugak mnghabes duet rebond lah debond la blablabla! 

Lepastuu menunjuk-nunjuk. Padahal rmbut made in thailand. Poorah~ Dari situu jee kita nampak kan Allah syg kita. Dia tahu prngai kita mcm mana. Cita-II kita apa, nak jadik model? Awal-II lagi Allah dah tolong kita. Stop kan niat kita untuk tayang body bila jadi model. 


Selalu tgok lelaki handsome. Bnggakan sgt awek dia. Hmm awek dia cntik untunglah. Tapi, rmai kod lelaki handsome skrng awek seksi tahap nauzubillah. Nmpak kan kelemahan di situ. Lebih baik hodoh asalkan maruah diri terpelihara daripada cantik maruah diri tergadai :) Kan kan ? Weyhh, tunjuk lengan pun dah aurat inikan smpai tunjuk bahu doe? Beragak sikit. Ish, serious bila jmpa perempuan mcm nee nak jee aku sebat-II. Suruh pakai jubah terus! Ke sarung jee satu badan jadi wanita cntik versi mumia. K aku emosi. 

Sbb tuu lah, jangan compare kan orang yang 'lebih' segalanya dari kita. Cuba compare kan diri kita dgn org yang 'kurang' dari kita. Lpastuu, link kan dalam diri bahawa stiap apa yang Allah jadikan itu pasti ada sebabnya okay? So, mulai dari saat ini, esok, lusa, tulat, dan hari hari seterusnya, ayuh lah kita sntiasa bersyukur. Bukan susah pun nak bersyukur tuu. Tak ambik masa pun. Tak guna duet pun. So, let's say Alhamdulillah :) 


Xoxo, aelly din.
With love, aliah'z leeyot.