" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Mamat Nasi Air ;)}
Monday 11 February 2013 | 09:09 | 0Comment

Assalamualikum :)



Hi hey hello there! Hmm, baca title? Jyeahh! My mamat nasi air. Wikiki. Okay, first of all. Meyh aku introduce dulu siapakah si Mamat Nasi Air ini. Cheng-III! Hikhik, actually aku tak kenal pon siapa sbenarnya mamat nasi air nee. Dah kalau tak knal mmg for sure lah nama dia pon aku taktahu kan apatah lagi nama sbnar. Yg dkat gmbr tuu? Eh jgn slah fham. Tiada kaitan antara mati dan juga hidup. Hehe. Aku ciplak jee gmbar tuu dari sorang mamat nee. Pinjam gmbar ehh bang. Wikiki, gmbr tuu smart org tuu pon smart. Saja. Cuci mata.

Okay, jgn pndang lama-II nnti boleh jadik zina mata. Skali jee sudah. Tahu, akuu mmg pntang nampak guy yg handsome. Bila nmpak sorang mamat handsome jee msti melting sekali. Klau nmpak sepuloh mamat handsome? Spuloh kali lah aku melting. Hmm. Susah sbenarnya. Dah boleh jadik zina mata dan zina hati. Kan free-II je tmbh dosa. Tahu apa penawar untuk elak drp perasaan cenggini? Meyh nak bg tahu. First skali, istighfar dlm hati. Then biasa yg aku buat, aku engatkan dalam hati. Satu ayat yg serious buat aku sedar. Ayat nee dari sorang ayat akak senior aku.

Layakkah kita untuk mencintai seseorang sdgkan cinta kita pada Allah masih lagi belum smpurna. 

Hmm. Ops keluar tajuk. Takpelah. Anggap ianya sbgai satu perkongsian ilmu. Kay smbung blik. Kay, actually aku menamakan mamat nee sbg mamat nasi air sbb apa? Sbb harituu aku nmpak dia jual nasi air! Uhh, sempat lagi mngusha. Upss zina mata. Kay tak usha pon. Terpndang sekali pstu nak pndang lagi. Bila dah pndang tak nak beralih pulak. Hadoii--'


Actually mcm nee. Masa tuu aku tgh merajuk dgn mak sbb penat shopping brg skolah. Alah mrajuk-II manja. Cewahh. Okay al kisah nee bermula akhir thun blan 12 hari tuu lah. Aku serious penat. Mmg bad mood lah tiba-II mak sruh along berhenti beli nasi air dkt temerloh tuu. Gerai tuu bawah pokok and berdekatan dgn kdai komik. Mula-II aku perasan ada mamat handsome tolong ambik order lah , hntar makan lah itu lah inilah. Tapi satu keajaiban. Aku lnsung tak toleh 2 kali. Aku biarkan jee. Maybe terlampau pnat kod. Tapi tiba-II. Mak ckpp. 

Mak : Adek, cuba tgok bdak laki tuu. Tak handsome ke? *hamboii mak! report kat ayah!*
Aku : Hmm, mana? *buat-II tnya. Hahaha*
Mak : Yg pkai bju merah tuu.
Aku : Berkenan ke mak? Nnti adek pinangkan eh? Untung-II dpt bapak handsome.
Mak : Eh, ke situ pulak budak nee. Tk dee lah. Dri tadi mak tgok. Rjin dia buat kerja.
Aku : Dah kerja dia. Mmg lah dia rjin.

 Lepastuu, akak aku masuk kereta. Biasalah. Aku mnggedik kejap.

Aku : Along, handsome doe budak tuu.
Along : Hmm, riuh gila. Jmpa makcik nee kacau mkcik nee. Jmpe mkcik tuu kcau makcik tuu. Pastuu boleh plak dia jerit dah tadi.
Aku : Jerit apa ?
Along : Yeayy, dah pkul 5! Pstuu kna marah. Along rsa dia anak bos kod. Sbb abg tuu ckp takbg dia dtg tp dia dtg jugak.

Puiyyoo . Anak bos. Hehehe. Otak materialistik dah muncul *keluar tnduk*. Hahaha. Pastuu, the next day, aku ad lwan bola baling dkt kerdau. Alhamdulillah johan. Tapi smemangnya penat tahap gaban lah kan. Ptg tuu, emak paksa suruh aku ikod dia ukur bju skolah. Mmg malas tp fikir kan emak, aku ikud lahh. Dah siap ukur tuu, aku dgn kakak kedua aku tuu pergi lah blik ke kereta. Mk dgn along sebok shopping lagi. Dari jauh, aku nmpak mamat nee mmg stylo aa duduk bergayut dkat dpan kereta aku. Lpastuu bgun sesuka hati mak bapak dia jee dok dekat bonet dpn kereta aku. Nee panas nee. Engat b*ntut tuu wangi ke apa? Skali dekat, woii mamat nasi airr!



Ya Allah. Handsome gila siott. Dgn pkai t-shirt spiderman biruu nyee. Dahlah muka putih-II pink. Aku dgn kakak aku sngaja jee. Lalu ikod jauh sikit. Msuk ikod pintu blakang. Bila dia prasan trus dia duduk dkat bngku dpan kereta aku. Ehh tak reti nak duduk jauh lagi ke? Tak malu ke dah duduk dpn kereta org lpas tuu dduk situ lg. Marah lah konon nee. Padahal suka dpt cuci mata. Hahaha*gelak jahat*. Blik dari situu, 2-3 hari tak abeh-II engat muka mamat nasi air tuu. Hahah.

Sebulan kemudiannn.. 

Lupa pasal mamat nasi air. Tapi, masa aku dpt EL adek sakit haritu. Aa, aku ada story kan. Dlm perjalan pergi hospital, nmpak van nee baru nk bukak gerai dia. Pstuu, nmpak sorang mamat nee macam handsome tolong bukak pyung ke apa masa tuu. Tgok dekat-II. Makkk! Mamat Nasi Air! Tahuu, kebetulan baju yang aku dgn dia pakai sama. Merah! Hahaha, comel jee rasa. Kuikuikui. Stakat bju jee sma ap brg ark. Btw, jgn jeles. Hehe, nak tgok siapa mamat nasi air tuu. Pergi dekat Temerloh, pahang. Ada gerai yg jual nasi air bawah pokok dkt-I dgn kedai komik tuu. haa, cari lah yg handsome. Tuulah mamat nasi air saya! Hahaha, gedik k gedik. 

Act, dah tak berapa ingat muka dia mcm mana. Perasan bila jumpa jee. Okay, story malam-II nee saja nak menggembirakan hati engat kisah-II lalu. Cewahh ayat. Btw, semoga mamat nasi air still jual nasi air. Boleh terus meng ehem ehem ehem. Haha! Kaykay stop. InsyaAllah ada jodoh jumpa lagi :) Kay dear reader, eden dah kantuk ya amat nee. See you next month. Sok nak balik hostel dahh. Wish me the best kay. Luvv youu. Muahh :*


xoxo, aelly din.
love, aliah'z leeyot.