" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





I am grateful to be In-soft student.}
Monday 11 February 2013 | 20:37 | 0Comment

Assalamualaikum :D


Hi hey hello there! Hmm, sblum plang ke hostelku terchenta. Nk lpaskan gian blog dulukan. Smntara tenet laju. Ngehngehngeh. Okay, actually entry kali nee aku dpt ilham dari dunia sekeliling. Ya, dunia sekarang.

 Okay, cuba korang perhatikan. Korang dapat bezakan tak antara perempuan islam dgn perempuan cina? Let's say, kita kan dlm malaysia. So,  related kan dgn perempuan cina lah. senang. Pasal apa aku ckp mcm tu? Okay, kalau korang perasan, cara pmakaian gadis melayu dgn gadis cina skrng dah tak jauh beza kan?! Ketat sana, ketat sini. Bukak sana, bukak sini. Yg bertudung pun tak jauh beza. Pkai lengan pendek. Eh, sdgkan tunjuk lengan sikit dah aurat taw. Nee kan pulak pkai lengan pndek tak pun lengan pnjang tp nak senseng-II. 


Tuu belom lagi masuk bab pkai tdung. Rasanya smpai nmpak leher kalau boleh nk pkai tuu. Apa masalahnya nee? Pkai tdung adek ke hapa singkat semacam. Klau prasan, rmai bdak secondary school suka pkai sluar cekat atau cerut masa pj. Dah pkai, nak tarik lg tuu smpai nmpak betis yg gebuuu gila-II tuu. Wahaha untunglah betis gebu. 



Hmm, aurat tuu pnting. Serious, sgt pnting. Kita kan islam. Hmm, tak rasa ke, mcm kita nee 'murah' bila snang-II tayang 'harta' kita pada org lain? Harta kita kan milik kita. Ataupun one day nnti akan jadi milik suami kita. Bg lah diorang penghargaan sikit. Jgn biarkan suami kita berkongsi dgn org laen. 


Okay, sbenarnya aku pun tak smpurna. Masih dlm usaha untuk berubah kpd yg terbaik. Apa yg aku tulis tuu untuk diri aku jugak. Takpe, berubah slow-II. Actually, aku bersyukur sgt sbb aku dpt msuk in-soft a.k.a Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Temerloh. Dkat situ, isu aurat sgt dititik beratkan. Kluar sana sini pkai stoking. Kain dlm mestilah wajibkan. Tak boleh pkai inner sbb ikut bntuk tgn. Pkai bju kurung better pkai armguard. Smualah. And aku rasa klau ditakdirkan aku msuk skolah mnengah harian. Aku takkan tahu bahawa suara prempuan itu sbenarnya aurat. Dkt situ stiap ptg ada taklim. Ada muzakarah.

Tak, aku tak kata, prempuan yng seksi tuu jahat.  Tapi prempuan baik smestinya menutup aurat. Tahu, perkara yang pling aku takuti adalah hmm. Dulu aku pnah terbaca. Tak pasti sama ada tanda kiamat besar atau kecik. Dia kata,

Kiamat mmg sgt hmpir apabila umat islam menjadi jahil sperti sblum kemunculan Rasulullah menegakkan islam. 
Korang tak rasa ke mmg benda tuu terjadi di sekeliling kita. Pkai bju tak betul, siap maen touch-II lg dgn yg bukan muhrim. Aiyoyo. Hmm apa boleh buat. Kita sama-II lah berubah. Sometime situasi skeliling yg mmbuat kan kita alpa terhadap dunia. So nye, kita kena lah sdarkan diri kita. Klau bkan diri sndiri siapa lagi kan? Dan bnyak-II mintak hidayah Allah. Kita kenalah berusaha klau nak hidayah Allah kan. 



Hmm, entry aku kali nee bukan nak berlagak or bajet aku nee baek ke apa. Tapi nee adalah tanggungjwab. Tnggungjawab aku sbg hamba Allah. It's okay, kita berubah slow-II kan. Sama-II. Aku masa skolah rndah pon macam tuu jugak. Pkai lngan pnjang suka senseng-II. Pkai sluar cerut suka tarik ke atas. But bila dah tahu nee, repair lah balik apa yang dilarang tuu kan. Kita smua mmg tak smpurna kecuali Rasulullah S.A.W. 

EHehe, bnyak pulak termembebel harini. Okay, lega. Hmm, apa-II pun, bnda nee bukan nak mengaibkan sesiapa. Cuma satu nasihat atau tguran. Kita syg Allah kan? Jadi sama-II lah kita buktikan yg kita mmg syg Allah. Stop smpai sini. Next month update lagi. Assalamualaikum! 

xoxo, aelly din.
Love, aliah'z leeyot.