" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Oh masalah jadi peneman :')}
Monday 11 February 2013 | 02:38 | 0Comment

Assalamulaikum :)



Actually, bnyak yg nak akuu story. But tahulah kan, duduk asrama, smua nak story simpan dlm otak tp mkin hari makin lupa and finally bila smpai jee rumah, hampeh yang aku ingat. Hehehe. Biasalah manusia. Tak smpurna. Hmm, kalau ikut mood aku skrng nee, aku sdg dilamun badai! Entahlah, minggu nee serious minggu pling malang slama 1 tahun 2 blan 8 hari aku bergelar student di Sbpi Temerloh. Dari tahun lpas, kesengsaraan aku pasti berpunca dripada bnda yg berkaitan dgn 'sahabat'. Makin lama persahabatan aku dgn 'Cik K' nee makin pudar. Makin lama, keserasian aku dgn dia makin hilang. Makin lama sakit hati aku terhadap Cik K nee pulak yang bertambah.

Okay, sometime segala perlakuan Cik K amat menyakitkan hati apatah lagi bila perkara yg dia buat melibatkan aku. Example, you know what, knp mesti dia mempertikaikan sgala apa yang ad dlm diri aku? Klau org laen nak pertikaikan akuu tak kesah, tp dia? Hahaha, so nice lah klau akuu tak terasa. Takkan dia tak kenal akuu. Aku seorang yang tak suka kalau org mempertikaikan bnda yang mmg 'natural beauty' ada dlm diri akuuu. Dah lah tgur dgn cara yang menyakitkan hati tahap ya amat. Siap nganjem akuu lagi dpan org rmai. Kebabian apakah? Okay aku emo. Ya Allah sabar jee lah aku masa tuu. Dgn prngai dia yg tak reti nak berubah. Asyik mnyalahkan org laen. Slama nee akuu pndam but today let me tell everything. Klau 'Cik K' terbaca dan rasa seperti ad bnda jentik hidung tuu, aku hrp dia sedar lah kay yang aku mmg dah tak tahan atau lbih jelas akuu dah muak and penat ! Penat melayan sikap keras kepala dia. Muak dgn prngai dia yg cpt merajuk tnpa alasan yang kukuh. And pling aku taksangka, sanggup dia kutuk aku depan org laen? Sahabat ke mcm nee? Keliru aku dibuatnya. Skrng aku hnya bergantung pd Cik E dan Cik W sajaa. Hope Cik E dan Cik W takkan buat perkara yg sama. Aminn :'(..



Siapa kata stop smpai situu, blik jee ad org ckp aku punya adek form bergaduh. Ini aku tak boleh terima. Okay, the story begin from here. Slah sorang adek dorm aku yg comel-II belaka tuu ad yg homesick. Keturunan akuu lah tuu. Hikhik. And then masa one day masa tgh tnggu azan dlm surau, aku pun ber'mesra' lah skejap dgn classmate adek dorm akuu tuu.

Aku    : Ha, awak buli adek dorm sy eaa ?

Adek N : Eh, manade kak! 

Aku   : Yee lahtuu? *Angkat-II kning*
Adek N : Betulll *tunduk muka psing dpan*
Aku  : *Gelak comel*

Lepastuu, adek dorm akuu yg sorang lagi pon story lah dkt aku. Dia kata si adek N tuu terasa sbb dia engat yg aku nee 'tuduh' dia buli adek dorm aku. Yes, aku bkan seorang yg suka dipandang serong and aku rasa korang pon sama kan. So, the best way is mintak maaf dari adek N tuu. Tak salah kan klau seorang akk mintak maaf daripada seorang adek? Yeahh, takde istilah 'jatuh pngkat' yee  disitu. Klau dah slah mmg perlu mintak maaf. Dan dalam kes nee aku mngaku aku yg bersalah. Bergurau tak kena tmpat.

So far so good. Adek N maafkan aku and she said yg dia tak kesah pun sebenarya. Lega. But, tiba-II adek dorm aku ckp lagi yg adek N still tak maafkan aku cause dia rasa yg aku mintak maaf tak ikhlas! Oh,, ini mmg mncabar kesabaranku. Okay, rasa sperti seorang 'senior' mula menular. Marah lah kan, akuu yg senior nee pergi mintak maaf dkt junior tapi dibalas 'tahik' cenggini. Okay, biarkan. Dia taknak maafkan, apa aku kesah. As long as aku dah mintak maaf. Ikhlas lagi tu. Okay, haritu, satu geng adek N tmasuk adek dorm akuu jmpa aku a.k.a 'kakyot' mereka nee. Diorang kata yg sbenarnya dlm hal nee ada dalang and adek N tak prnah pun ckp yg dia tak maafkan aku. Hmm, okay aku taknak besarkan masalah yg sedia. Let the dalang teruskan usaha dia untuk mendalang-dalang kan org. Yg pasti, aku, adek N dgn yg lain dah berbaik. Malahan kami makin mesra and rapat! Wow, mmg smua kjadian ada hikmahnya. Tapi-II, tak sangka pulak budak-II form one tahun nee rmai yg jenis 'mamarazzi'. Ada ke ptut stiap mlm buat perjumpaan psal nak 'korek' cerita sensasi antara adek N dgn akk form 2. Siapa akk form 2 tuu? Akulah tuu. Hmm nmpak kesengalan di situ. Mcm truk sgt jee aku. Haishh adek oh adek.



Hmm, lepas tuu. Skrng nee dekat phang musim hujan. You know what, musim hujan lah musim yg pling 'digeruni' oleh hostel buddyz. Cause what? Cause takut baju tak kering. Hanger tak cukup. Baju nak pkai tak cukup. Tmpat ampaian bertutup tak muat. Haa itu dia 1001 alasan. Okay laa, aku sememngnye seorang yg jnis kurang gemar men'dobi mlainkan baju mmg bnyak thap gaban! So, cucilah guna tgn mcm kebiasaanya. Masa tuu tiga hari sebelum nak balik bermalam. Niat di hati mmg malas nak bwak balik bnyak baju. So basuh lah. Ada lah dlm 13 hanger besar, 4 hanger kecik. Jemur bawah chya matahari. Tgh elok belajar tuu, hujan lebat. Hmm mmg 'selamat' lah baju aku jawabnya. So, dgn hati yg sgt 'baik' basuhlah balik. Then sidai bwah tmpat bertutup, so kalau hujan takdelah basah. Tak kering sgt tapi okaylah, boleh jemur lagi. The next day, cuaca cerah. So, dgn hati yang happy aku pon jemur bawah matahari. Yeahhh, hari tak hujan. Baju pun kering :) Tapi, ada tapii tuu. Masa jee nak lipat.. Emakkk!!!!!!!! Baju berumput, berpasir dkat bahagian bawah-II. Bukan satu malah semua! Rupa-rupanya ada pakcik mana yg sgt 'cerdik' pergi mesin rumput walhal esok nak balik dah. Hmm, mmg panas jee aku harituu. Mulalah mulut nak membebel. Hmm blik rumah pulak. Bz memanjang. Yang tuu tak kenalah. Yang nee tak kenalah. Hadoii.

So apa harus aku buat? Homework mmg 'sikit' sgt! Dahlah naik sekolah jee ad PBS! Balik skolah esok, hari selasa. Ohmaygod! Hmm. Tawakal jee lah jawapnya. Okay, homework to do. Assalamualaikum! Btw, thanks reading :')

xoxo, aelly din.