" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Nama aku di'blacklist! }
Friday 18 January 2013 | 06:27 | 0Comment

Assalamualaikum guys♥


Fuhh, mlm nee baru berkesempatan nak update blog stelah hmpir satu bulan aku mmbiarkan blog kuu ini berteman dgn sawang! Nk buat cmne, kata 'HostelBuddyz'kan. Kenalah fhm. Blik sbulan skali jee, nee pown aku blik sbb dpt EL, adek sakit. Klau tak mnggu dpan lah bru merasa nk 'merakuskan' keyboard balik. Apa? Ambil kesempatan? Heh sorry to say sorry to say, mlm nee akuu check out hostel tp check in hospital. Tahuu lah, bwat ap jee dlm hospital nee. Nk jlnkan aktiviti rutin harian (mengusha), takdee mamat handsome plak yg jge adek dorang*gatal* Tgok lah bdak handsome skrng nee, jaga adek pon susah. Tak caring lnsung. Haha nee mmg trang lagi jelas ayat cari penampo. K, mulut aku dah lme tak membebel. 

Okay, cuba korang bca balik apa tajuk entry aku kali nee? Ha? Yeahh, betul tuu. Dahdah, tutup mulut tuu. Bkan korang sorang jee terkojut, buddyz aku pon smpai terkelu lidah lagi tak terkata. Hakhak, actually akuu kna blacklist dgn akak-II. Akk-II form4. Bukan cikgu yeaa, stakat nee, cikgu-II amat menyayangi diri ini *tgn dbahu mata ke atas*. 

Hmm, aku teramatlah hairan bin pelik. How it can suddely be like this. Tahuu, sejahat or seteruk-II akuu pun, dalam diri akuu tak pernah lupa erti 'respect'. Tiba-II harituu, bestis akuu kata, akk dorm dia ada tnya pasal aku. Akuu tahuu lah aku famouskan, *nah plastik, sila muntah skrang*. pastuu, pagi tuu, sdg enak akuu menikmati pndangan di koridor kelas sbelum harus mndengar cikgu 'ber'bedstory' dkt dataran uhud, ada buddyz akuu kata.

"Yot, smalam mase aku tgh iron, ad akk fom4 rmah hijau tnye psal kau pastu dia kata kat akuu nama kau kna blacklist dgn akk2 fom4 sbb kurang ajar. Kau buat ap smpai dyorang kata kau kurang ajar? Pelik."

Lawak ahh aku tak terkejut. Rsa nk tercabut jntung masa tuu. Dlm sejarah hidup aku, aku pling pntang klau diri akuu dianggap kurang ajar. Maybelah, ada certain bila akuu jln dpan akk-II akuu tunduk sbb malu tp most of them aku bg salam tahuu, siap hadiahkan senyumankuu yg mnawan nee lg. But dyorng boleh kata akuu ini rude?

Akuu tak kesah klau dyorang nk anggap akuu mcm-II. Tapii tolong lah bg akuu pluang tok betulkan ksilapan akuu tuu. Nee tak , dyorang trus mnghukum akuu tanpa bg tahuu ap salah akuu. Aku terjatuuh tergolek crik jawapan tuu sndiri smpaikan akuu naik fade up! So, akuu buat dunno jee lh. But, yg buat kan akuu taktahan bila slh sorang akk dorm akuu sndiri jling akuu dah lahh akk tuu, slh sorang akk dorm yg aku syg. Hmm, apa harus aku buat? Akuu buntu.

One day tuu, akuu rsa sedih sgt. Kaykay, even aku hati keras tp aku still prempuan *lembut*. Aku call akk akuu. Story smuanya. She ask me to pretend that nothing's happened. Diri aku maybe boleh pretend tp hati akuu? Hmm, taksukalah cam nee. Bru masuk minggu ke empat skolah dah mcm-II jadi. Dgn ade adek fom one yg bnyak pe'er nyee. Hadoii, pning! 

Since thun lpas, masalah mmg tak prnah surut. Tapi siapa aku untuk melawan takdir Allah kan. Aku redha. Maybee tuu yg terbaik. Yeahh, akuu kuat so there's nothing to worry about. Klau aku tak slah buat ap aku nk tkut kan? Okay, i'll try.

So, lessons today, jgn hukum org tnpa beritahu kesalahan dia kay? Take a note. Nnti mulalah jdik mcm kes aku nee. Siaan.Dia.Jadi.Mangsa.Macam.Aku. Hmm


xoxo, aelly din.
Love, aliah'z leeyot.