" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





What The Fish ?!}
Wednesday 5 December 2012 | 11:00 | 0Comment

Hadoii. Harini masalah dtg bergolek-II dekat family aku. Family aku k. Family. Dah kata family tuu semestinya lah tmasuk aku skali kan? Mcm nee, okay start psal background dulu kay. Family aku ada rapat dgn bberapa family lagi. Ada tiga. Yayaya, rapat sgt. Suka dan duka dikongsi bersama lah kononnya. Eh, betul lah tuu suka dan duka dikongsi bersama. #Err. Rasanya, mmg sgt rapat lah kan kalau setiap masalah pon mmg 4-4 keluarga mesti tahu. Weekend jee msti pergi sngkar ayah buat makan-II. Eh, sngkar ikan ayah kita lain dari yg lain kay. Ada masuk majalah muslimah last year. Takpe-II, nnti kita upload #Haha!Stiap malam pulak wajib lawat rumah aku. Kata org meeratkan lg silaturahim. Yelahh, bak kata orang,

kan? Yaa, mmg kami sharing and caring antara satu sama lain. Tapi nee bkan stakat sharing is caring mmg terlebih dah nak di share nak di caring nya.
Tapi tapi hari nee. Hmm. Macam nee, tiba-II jee tadik kakak aku yg kedua tuu buat family meeting pulak dlm bilik parents aku. Punyalah berdebar-II sbb topik utama ialah "adek dan along". 
That's mean aku dan kakak aku yg slung tajuk utama. Ceyhh tajuk utama. 
"Eh, aku ada buat apa yg salah ke? Rasanya stakat nee aku boleh digelar bdak baik lagi."
Betul tuu. Rasanya, aku takdak lagi buat benda jahat sgt. Setakat buat dajjal sikit dekat budak sekolah tuu adalah tapi tidaklah seteruk kumpulan WOW(CBDPAA) yg snggup cmpak basikal Bima dekat tebing. Aku buat jahat sensorang jee, takde lah libatkan org lain. Kalau fly tuu kira aku sensorang jee lah kan *kantoi*. Hikhik, maafkan sy cikgu. InsyaAllah sy dah insaf :D

Kakak aku yg kedua tuu pun cakap,

Sbenarnya mak cik A ada terasa hati dgn adek dgn along. Dia ckp mak cik B cerita yg ank dia ckp along dgn adek ada ajar diorang tgok cerita blue
 Astarghfirullahalazim. Ya Allah, sebodoh-bodoh aku dgn along pon takdelah bodoh sgt smpai tak boleh fikir mana yg baek mana yg buruk kn. Takkanlah nak ajak budak-budak bwh umur tgok benda yang tak elok sdgkan aku pun tak pernah sentuh smua cerita macam tuu. Mengucap aku dlm hati. 

We're Not Stupid!

Okay, maybe lah cerita tuu berpunca dari sini. Harituu, akak aku yg sulung tuu ada beli CD baru. Cerita hantu, yayaya, cuti sekolah sajalah smua nak tido lambat sbb kononnya boleh bgun lambat. Aku mmg bgun subuh lpas tuu slesaikan apa yg ptut barulah smbung tidur balik. Inilah yg dinamakan anak dara hantu. Hhah. Opss keluar topik. Kay lepas tuu malam tuu pakatlah anak-II nak tgok cerita hantuu tuu together. Lah, kata happy big family kan. Mak ayah dok potpetpotpet kan depan, kitorang dok nonton di dalam. Sekali baruu jee ada feel nak tgok, adegan lucas menjelma la. Weyhh, smua terkejut. Ya Allah, impos the sible lah kakak aku nk biarkan adek-II nya ini dirosakkan akhlak. Cepat-II lah tutup.

Adakah itu bermaksud kitorang mengajar tgok bnda-II yg tak patut tuu? Oh, sbb duduk rumah aku that's mean empunya rumah lah yg salah 100 peratus eh? Oh baru tahu. Okay, masalah nee mmg kecik tapi bila dok mengata-II smpaikan jelas-II smua mcm marah jee dkt kakak sulung aku. Haduii, so setelah diterang-II kan. Barulah mereka tahu perkara yg sbenar tuu pon smpai carik balik cover CD tuu nk tnjuk bukti bahawa cover CD tuu takde lnsung tunjuk adegan lucah.   So, lepas nee jgn beli CD WRONG TURN eh tuan puan kerana CD ini mngandungi aksi luah wlaupun cover dia tak lucah. Nnti jadik komplik pulak. Search lah dekat internet cover dia malas nk show *walhal takut nk tunjuk*.



Cerit nee pown tak kan jadik besar kalau takda pembawa. Yg pencerita nya adalah anak Mak Cik B. So, kitorang tnpa niat nak memboikot, tak bagilah mereka pgang rimut CD and whatsoever lah masa diorang smua dtg rumah tadi. Yelah, mmg seronok buka cerita lucah dekat rumah 'tok din' kan. Bila ank dia makan biskut org tnpa kebenaran, anak mak cik A pun tgurlah yg tak baek mkn mkanan org tnpa kebenaran. Kita tegur betulkan? 

Tapi, lepas jee smua balik mak cik B pulak telefon. Marah-II mak sbb kononnya boikot anak dia tak bg buat smua bnda itulah inilah dkt rumah aku tdi. Bukan stakat marah, siap ditengking-II nya mak aku lagi. Katanya anak dia nk mkn biskut satu dua je pon tak bgi. Apa masalah dia nee? Kalau ikutkan hati aku yg tgh bara nee nak jee aku sound-II tp dsbbkan iman didada srta rasa respect dkt org tua aku pon diam jee yg mmpu. Katanya, ank kecik lg, tak boleh fikir. Anak awk sorang jee yg 5 thun (kod) yg laen dah bsar dah boleh fikir kan. Tuulah, syg ank sgt pun tak kena smpai org nak advise kan pun tak boleh terima knyataan. Marah org pulak. Anak dah lah crita lbih bnyak auta dari fakta. Konon, budak kecik tak pndai menipu. Anak kau tak menipu tapi mereka-mereka cerita yg supa hanjim! Oi panas oii!

Yg lg tak boleh trima knyataan bila nmpak mak pulak mnangis. Siapa punca mak mnangis? Mak cik B tu lah! Ya Allah sabar jee lah aku. Ini dikira sgt melampau smpai buat mak aku menangis! Disalahkan keluarga aku mcm-II! Skrng tak tahulah mcm mana silaturahim nee aakah akan kekal atau tdak. Mak dgn ayah dah bnyak bersabar. Hmm.


Entahlah, aku bukan nak bukak aib org pagi-II buta #2:56 AM# nee. Tapi aku marah. Marah sbb ada org yg berani menjatuhkan air mata emak aku. Salah anak sendiri takboleh terima. Bila ank buat salah tak reti nak tegur. Bila org tegur, org pulak nak dimarahnya. Aneh manusia zaman skrng nee. Aku tak nak lah 4 keluarga nee bergaduh kan. Tapi camno? Masalah oh masalah. Hmm. K, mood smemangnya zero. 

Btw, thanks reading and please pray for our peace :')