" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Two Feels In One}
Thursday 13 December 2012 | 07:04 | 0Comment

Act, nee sambungan alkisah entry yang sebelum nee. Allah syg Family kita :)Macam yg aku kata semalam kan, hari ni ada dato' yang nak melawat sangkar ayah. You know what?! Dato' tuu dgn mulia hati nak bntu ayah naikkan semula sngkar. Alhamdulillah. Senang hati aku mendengarnya. Tak sia-II usaha ayah malam semalam lakar balik apa yang hilang tuu. Fuyo fuyo, ayah kalau dah happy, muka berseri-seri uii. Apa yang boleh aku harapkan, hope apa yang dirancang akan berjalan dgn lancar and semoga Allah merestui serta meredhai segala usaha ayah :') Ayah happy, mak happy, family happy. Uihh, of course lah aku pun turut happy. 



Tapi tapi ada satu hal yang gila runsung aku fikirkan dari tadi. Elok-II rasa happy tiba-II benda nee menganggu minda kuu yang bernas nee! Mana tidaknya, actually, ayah nee ramai peminat. Errr, dari pelbagai kalangan pulak tuu, ada yang tua, muda, janda pun tau. Tang janda tuu pulak yang rmai. Dahlah janda-II tuu setaman! Haha, btw perihal janda tuu takpayah fikir sgt, cause diorang dah kahwin. Tuu pun lepas rasa tak puas hati dgn ayah after ayah tolak propose diorang, hope family mereka happy ever after lah. Hadoi hadoi. Tapi yang lain tuu, ada yang dah jadik bini orang tuu mmg aku tak boleh terima. Gatal betul prempuan zaman skrng. Eh aku dikecuali. Ceyhh. Haha, mana-II lah. Klau kita mmg tak gtal takkan ada istilah terasa kan? 

Ha tuu yang aku dok risau sgt. Aku takmau ada yang menjadi org ketujuh dalam keluarga kami! Never and ever disember! Err? Hmm, kalau kata jujurlah, ayah mmg seorang yang caring. Lagipun mulut ayah nee tak pernah nak serious. Asyik nak melawak jaa. That's why rmai yang sangkut tuu. Ha, tuu yang eden kata susah bobona tuu. Skrng nee pulak, poket ayah tgh berisi sikit, biasalah org kalau dari kecil dah hidup dalam dunia materialistik, org tua pun dia sesah! Tapi ayah lain sikit, ayah adalah org tua yang handsome. Kuikuikui. 

Nak-II pulak, skrang ada sorang makcik B nee. Entah, aku, mak ngan kakak-II smua sdg was-II dgn segala perlakuan dia. Baik mcm ada makna tersirat jee. After satu kes tuu, rasa respect dgn dia terus hilang serta merta! Jgn salah kan kami, salah kan diri sndiri yang always bertindak melulu without find the true statement! Huh, kacau. Tak seronok lah macam nee. Bila berita happy datang jee, mesti berita buruk nak ikut skali. 

Aku bukan apa, aku cuma takut. Klau kalau ada orang cuba nak pikat ayah. Lelaki nee kena faham, gatal tuu pelik semacam. Eh, bukan nak ngata ayah tapi kebanyakan lelaki tuu. Haa, kebanyakan. Klau ayah bukan dlm golongan tuu bagus lah kan. Tapi aku tiada jaminan. Aku takut sgt. Apa nak buat nee? Buntu ohh! Tapi aku pasti, selagi aku berdoa dan terus berdoa kepada-Nya, insyaAllah keluarga aku akan terhindar daripada sgala bisikan syaitoonnn tuu! InsyaAllah. So, doa adalah jawapan terbaik. Yayaya, mengadu dgn Allah is better than mngadu dgn org yang ntah-II ada mulut kedua, mulut tempayan.
 Doakan yang terbaik untuk family aku kay? Sesungguhnya Allah akan memakbulkan doa-II org yang dianiaya. 


xoxo, aelly din.