" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Muhasabah Diri :)}
Tuesday 11 December 2012 | 09:01 | 0Comment



Tommorrow is the beautiful date kan? 12.12.12. Semua bz story pasal couple lah, dating lah, blablabla. Bohonglah kalau aku kata aku tak cemburu. Smua dok berkasih syg bagai. Sdgkan aku? Hahaha, forever alone. Entah, mlm nee rasa sunyi gila. Bila tgok comment tuu rasa sedih, bila tgok status tuu rasa sayu. Bila baca post tuu rasa mnyampah. Penyakit apakah yg mnyerang diriku ini? Hmm.

Apa yang aku harap sbenarnya? Aku sndiri pun takpasti jwapan apakah yang paling ssuai untuk soalan itu. Aku, diri aku sndiri pun tak dpt nak jawab. Then, mulalah rasa penat. oh oh, adakah kerana perasaan jealous tuu still melekat dekat dlm diri ini?

Yayaya, dari dulu lagi aku adore gila dekat mamat handsome. Mmg sukar dinafikan. Hahaha. Bila terbit rasa minat, start stalk-II. Tegur-II tak pon, cause why? Aku taknak jadik seperti hidung tak mancung pipi tersorong-II. *k, hidung tak mncung tuu betul tp tang pipi tuu, err* Tapi-II bila dah stalk, tahulah apa reward dia? Pedis doss! "Alia, alia. Mamat handsome, exactly lah ramai yg gila-II kan kan?" Of course dia layan smua org :DD

K, nampak dah satu kebodohan aku kan? Minat org dalam diam, then mulalah virus sakit hati itu melanda. So, dah trang-IIngan punca all the alone statement tuu adalah diri aku sndiri! Boo alia boo! Pastuu, bila nmpak org dok happy-II tuu cemburu pulak. Kebongokan apakah ini ? --' Okay, serious, aku dah try untuk elakkan zina mata dan hati. Kalau dulu, bila nmpak hot guy jee dkt mana-II laman sesawang, boleh kata immediately lah aku akan add ke follow ke apa-apalah. Skrng aku dah buang smua sifat negative tuu. Alhamdulillah. Boleh dikawal. Tapi yg tak boleh dikawalnya, tgn ini tak boleh nak unfriend, unfollow mamat-II yg aku dah ter'add and follow tuu balik. So, tuu yg mnahan jee. Hehehe.

Nak kata aku hidup tanpa kawan. Jelaslah tidak. Aku slalu jee mmbuang masa aku dgn sesi lepaking. Dok merempit. Tapi takdelah tyg body. Straight tu the point. Nak hirup udara. #erkk, yeke? Papelah. But apasal kosong lagi?

But, ada satu post nee buat aku benar-II tersedar. Hmm. 

--> 12.12.12 --------> tarikh yg cntik , skali seumur hdup .. ad yg nk jdkn tarikh ni tarikh couple ? enjoy ? Party ? Or.. mncri cnte sjati ?? ALLAH.. seandainya rasulullah s.a.w itu dibangkitkan pd hari ini , pastinya bginda mrasa sgt kcewa apbila mliht umat akhir zmn sibuk mncari cnta mnusia berbnding mngejar cinta yang MAHA ESA.. 

# Cinta sejati tdk akn dtg tnpe cinta dr ilahi .. ALLAHUAKHBAR ..

Awak, airmata sy terus jatuh masa nee wak. Dahlah masa tuu pasang lagu sedih. Mana tak deshung jee air mata tu? Hmm, aku mmg sensetive bila ada yg bgkitkan pasal Rasulullah. Serious, sedih gila. Kan? Betul jugak tuu, jawapan yg sebenar hati aku kosong bukan kerana kehausan kasihsyang dari namanya cinta lelaki, tapi kehausan cinta Allah SWT. Allahuakhbar. Aku, aku tersedar. Eee gediknya diri ini! Syuh-II nates-II yg buatkan diri ini handsomelistik*pantang nmpak laki handsome*



Malam nee aku cuba muhasabah kan diri. Kesal, bila fikir kn balik apa yg aku dah lakukan selama 12 tahun 6 bulan aku hidup di dunia ni. Semuanya sia-II. Apa nee alia, lepak lepak, lepak jee. Dah mcm job daa! Allahuakhbar. Sempat lagi tak untuk aku meraih cinta Allah? Gedik nak raih cinta lelaki. Raih-II cinta lelaki pun tapi kalau Allah tak redha. Kekal ke? Tapi nee lah masalahnya, insaf nya sehari. Esok mula balik perngai dia. 

Maybe i'll try my best. Ya, cuba dan terus mencuba. Belajar men'istiqamah kan diri. Itu yg penting. Aku ngaku, mmg aku bukan org baik pun slama nee. Mngata org. Baik ke tuu? Kenakan org. Baik ke tuu? Usha hamba Allah yg kacak. Baik ke tuu? Dan yg pling pnting. Tinggal solat. Arghh dah jelas  lagi terang benderang aku bukan budak baik! 

Tapi, aku akan cuba jugak untuk men'jail'kan diri ini drpd melakukan itu itu dan itu. Bila hati dah tenang. Cinta Allah pun dah dapat, tak da apa yang perlu dirisaukan kan?Entah-II Allah akan hadiahkan seseorang. Ha, itulah baru dinamakan istikarah cinta. Hoo, sweet gila!


Entry malam nee mmg terhasil drp melalut fikirkan ttg tarikh yg indah ini. So, takde sape nak propose aku ke? Cipta sejarah~ *Nak lagi tuu. Ngee. Takdelah. Act, harini nak hang dgn sahabat-II tersyg yg lama gila tak face to face. Oh tak sbarnya. Hope harini adalah knangan terindah. Amin :)

 xoxo, aelly din.