" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Oh, okay :')}
Thursday 20 December 2012 | 06:17 | 0Comment

Assalamualaikum.

 So, how's day? Walau baik atau buruk pun keadaan kita skrng nee, kita tetap jugak harus bersyukur kerana Allah masih sudi memberi kita peluang untuk membetulkan kesilapan kita sepanjang kita hidup di dunia ini. Kan?

 Hmm, klau dah jodoh takkan kemana. Eh? Pehal pulak akuu ckp pasal jodoh nee? HAHA! Dah jumpa jodoh ke cik leeyot? Ceyhh. Mmg soklan cepumas tuu. Hmm, jodoh akuu mmg masih jauh lagi untuk dijumpai. But jodoh kakak aku dah sampai :) Dah rancang untuk halal di sisi Allah lagi taw. Hmm hope jodoh mereka kekal lah kan.

 Hmm, mmg lah ikutkan kakak aku tuu masih muda. Tapi untuk kebaikan, better kahwin kan terus. Yeelah, kakak akuu tu masih belajar. Ha tuu lah kna kahwin cpat-II. Mengelakkan daripada penzinaan. Bila dah kahwin nnti, ringan sikit beban ayah. Suami dia akan sentiasa ada di sisi dia. Alah apa mahu pelik? Shafiq form 4 tuu pon dah kahwin malah bini dia form 2. Takcaya tanya cik Google. Kakak akuu tu dah masuk alam 20-an dah.

20-an. Okaylah tuu dah pndai masak. Skrng turn untuk jaga suami pulak. Tak lama lagi dapat anak. Hoh, i can't wait to get anak buah! Nak suruh mereka panggil aku apa ya? *Uihh, jauhh dah fikir tu. Hehehe* Whatsoever lah. Tapi hati den nee mmg tok soba nok dapek anok bueh nee ha! 

So, harituu aku pun tnya lah kakak akuu tuu.

Aku    : Bila tarikh? Dah tetap dah ke? 
Akak   : Dah. Masa harijadi aku. 27 April. Knp?
Aku    : Oh, okay *senyum palsu*

Tahu. Sedih gila aku masa tuu. Smpai gila hati dia buat masa tarikh tuu. Tahu tahu lah kan, aku nee budak asrama, budak berasrama penuh lagi. Klau masuk thp asrama pnuh tuu mmg tahu-tahu lah, susah nak kluwa klau bukan minggu balik. Dia kata ckp jeelah dekat cikgu akk kahwin, tunjuk skali kad kahwin. confirm cikgu bagi balik. Klau mcm tuu takpayah lah aku nak sedih bagai but terang terangan harituu, mmg cikgu bg warning keras-kerasan.

Kalau ada hal kecemasa mcm sanak-saudara sakit jee boleh balik tuu pon yg dah tenat. Stakat dmam tuu takpayah lah balik. Lagi satu, kalau kakak, abg hatta parents nak kahwin skalipun korang ttap tak boleh balik. Alah, kalau korang tak balik skalipun majlis tuu ttap akan berlansung kan? Bukan korang ada baru boleh kahwin.

Hmm, betul jugak apa cikguu kata tuu. Kalau aku takbalik, diorang ttp jugak kahwin. Aku bukan orang pnting pun dlm perkahwinan tuu. Lainlah kalau aku tok mudim nye. Eh, tok kadinya. Kan kan? So, what can i do? I pasghah jee lahh. Tapi aku ttap jugak terasa. Aku rapat dgn kakak aku tuu. Smestinya aku nak tgok dia kahwin nak nak lagi first time majlis kahwin kakak. Nak tengok! Hmm tapi tarikh dah tetap. Duduk jee lah aku sensorang kat asrama masa dia kahwin nanti. Tgok gambar jee lah gamaknya. k,fine. Thanks reading.

xoxo, aelly din.