" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





I Am Not Again Adik ^^}
Monday 10 December 2012 | 08:01 | 0Comment




KITA NAK ADIK!

Assalamualaikum reader! Eh, kita tahu awk tak jawab lagi. Baik jwb cepat! Klau tak jwb berdosa. Klau jawab syg :) Pheww ~ Ho hokay, kalau alert lahkan, before this aku mmg memberontak sakan nak adik. Ho mcm snang gila proses kejadian adik tuu kan? Aku apa kesah, asal dpt adik sudah. Oh no, kekejaman apakah?! Baiklah-II, takdelah smpai mngamuk sakan just..

Maaaaa, nak adik. *tunjuk gigi*

Tinggi sangat harakat maa nya . Yelahh, pujuklah katakan. Haha, bila mak buka suara jee mmg mulut ini akan teruih terdiam. Mana taknya, mak jawab..


Adik, mak nee dah tua. Kalau nak mak pergi cepat, hmm suruhlah mak dpt adik lagi.

Ohmaigod ohmaigod ohmaigod! Apa yg boleh buat? Haha, so, pasghah jee lah jwbnya. It's okay mak. Takpee lah. Tapi bila lama sikit, mulalah buat aksi mintak adik balik. Hahaha. Degil. Bila cerita dkt budak nee yg aku tringin sngt nak ad adek, smua dok WHAT?!! Ada yg dok kata adik tuu mnyusahkan lah, manja lah, kuat merengek lah, tak bestlah and whatsoever lah. Entah, bila hati dah nak, tak boleh kata apa lahkan. Tuu kalau tnya yg mmg digelar seorang akak. Kalau tnya pulak yg geng dongan den yang bongsu nee, smua dok buat aksi geleng-II. "Weyhh, nnti kasih syg berkurang weyh!" Ermm ermm, tuu satu aspek yg kna tahan lah kan. Takpii tuu bukan jadik sbb untuk aku taknak ada adik kan? Alah budak kecik, biasalah kna tunjuk kasihnya lebih.


Tapi tapi harituu, masa dekat sekolah lagi. Masa mak tgh mlawat. Mak ckp, mak nak hambek anak angkat. Aku yg tgh mencekik karipap terus tercekik! Oioi, terkejut gila. Apa perasaan aku? Lawaklah sedih. Mmg sah sah lah aku happy tahap gila babeng kan kan kan ? So, terbitlah NUR IZZ IMAN dalam keluarga kami. 

Morning, dek!

Kay, nee gmbar lama dah. 2-3 days lepas lahir. Comel tak? Ckp comel skrng! Hikhik, happy mmg dah otw masuk tahap kritikal doh masa nee. Disebabkan mata dia nampak sepet so aku panggil dia TEPES.


Nee, mmg lepas lahir. First tgok iman aku terus chop dia comel. Hee~ K, masa nee actually aku spatutnya bersekolah, 19 September 2012 mmg hari sekolahkan. Yeelah hari rabu. Tapi masa tuu aku dpt balik disebabkan sakit dan kebetulan pulak masa aku balik tuu sekolah tgh blackout. Dah hari rabu aku mlawat dia confirmlah aku balik hari selasa mlm kan. Sbenarnya masa tuu jenguk org lain tup-II mak budak nee otp ckp dia dah selamat dilahirkan. Praise be to Allah. So, alang-II jenguk lah dak nee sekali. 


Act, mesti korang wonder kan, dari mana aku boleh dpt iman. Kay meyh kamik trngkan. Al kisahnya berbunyi begini. Biasalah org, bila hidup agak kurang senang tapi ber anak bnyak mmg agak sukar untuk membesarkan ank mereka mengikut keperluan secukupnya kan. Harituu, ada mokcik nee dtg klinik mak aku. Err, klinik tuu bukan mak aku yg punya tpi hok kerajaan. Mak aku just nurse jee disitu. Hikhik. Pastuu mokcik tuu dok ceghita lah yg dia runsing memikirkan ttg budak yg dikandungkan ini dekat mak. Nak buat mcm mana, dah terbabas. So, mak pun suggest lah nak jadikan iman nee anak angkat mak. Fully take by us. Even mcm tuu, mokcik tuu still buleh jumpa ank dia nee. Anytime. Takbaik pulak kan memisahkan pertalian antara ibu dan anak. Yayaya, family aku takdaklah kaya mana pun tapi setakat nak tampung lagi sorang tuu still mampu lagilah. Engat kan dpt anak laki. Mmg nak laki sbb yg lain smunya heroin. Naklah tmbh hero kan. Tapi nasib tak dok nyebelah kami. so, i got a sister :D Sister pun sister lah asal dpt buli adik. Hehehe.


Nur Izz Iman Binti Abdul Hakim. Indah nama seperti orgnya. Mak yg beri nama tuu. Hopefully prngai iman nnti persis maksud namanya. Cahaya kekuatan iman. Gmbar nee masa iman baru dua bulan. Now she's getting three month. 19 disember nee 3 bulan lah dia. Iman nee dikira bukan anak angkat mak tp anak angkat along a.k.a kakak sulung aku. Sbb umur mak mmg dah msuk tahap opah. Hikhik, eh mak aku walau umur dah 50-an tapi still awek muda taw! So, ayah iman harus pnggil atuk. Mak jadik eyang. Along jadik mami. Angah jadik mama. And aku? Korang rasa apa? Ibu? Umi? Mummy? Eeyeuww~ Tidaklah aku klau dipanggil begitu. Aku ialah KAK MEL. Singkatan kpad kak comel! Hahaha, lawak? Mmg pun. Tapi ada aku kisah? Hohoho. 


Things yang bagus dgn iman nee, iman dari lahir lagi dia dah pndai snyum :) . Act, masa lahir dia takdelah terus merengek mcm baby yg lain. Taktak. And, masa first dia mandi tuu lnsung tak menangis malah dok senyum, senyum and senyum. Ada aku tgok baby lain mandi harituu, mak oii bingit tolingo den. Biasalah kecik lagikan. Aku harap iman kuat tempuh hidup dia nnti. Yelah, mcm mana respons dia nnti bila tahu dia ank angkat eak? Hope, dia dpt terima smuanya nnti . Mngikut fakta, iman dikatakan cacat. Ya cacat yang cantik. Apa org kata? Lesung pipit? Yeahh, lesung pipit. Lesung pipit nee terjadi disebabkan satu atau pun lebih bahagian pada muka kita ini mngalami pkmbangna yang tidak normal. Takde sel-II baru yg tumbuh di bhgian lesung pipit itu mnyebabkan kawasan tuu kosong tanpa daging. Ada jugaj yg disebabkan oleh variasi otot muka yang dinamakan zygomaticus major. That;s it.


Wee, seronok tak terkata aku masa pgang dia! Ohoii, den ado. Korang ado? HAHAHA! Sengal --' Teruja sgt lah katakan.


Syahdu sgt aku masa ni. Aduh, kak mel syg iman ! 




Selok sgt dia. Dgn takde giginya. Hekhekhek. Eh-II, iman nie photogetic jugek nee. Hahaha, papalah iman. Yg pasti kak mel mmg syg iman :) Jadik budak yg tinggi ahlak, iman, budi nya ya sayang ;) Huh, tak sabar rasanya nak suapkan dia nestum, hantar dia pergi sekolah, ajar dia mengaji. Mcm-mcm lah ! Semoga Nur Izz Iman kak mel ni berjaya di dunia dan di akhirat. Aminnnn :)


Thanks reading ;)