" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Allah sayang family kita :') ♥}
Wednesday 12 December 2012 | 11:06 | 0Comment


Malam ini, mata sememang nya taknak lelap lagi. Eh, act pagi ini. Mcm selalu, mata ku yang menawan lagi tertawan nee akan mulakan operasi pada jam 3;30 pagi. Nak buat mcm mana. Takkan nak paksa untuk tidur kalau tak boleh nak tidur kan? Better update blog :) Hmm, sbenarnya maybe sbb dugaan yang terlalu bnyak mendarat dekat bahu ini buatkan aku sukar untuk tidur. Always thinking of it. 

Hmm, bila difikirkan balik. Tahun 2012 ini menyimpan bnyak kenangan buruk. Ya bnyk sgt. Jjur lah, seandainya Allah memberi aku pilihan untuk kembalik ke tahun yang mana, serious akan ku pilih tahun 2003. Saat aku masih kecil. Belum mengenal erti dunia. Ekonomi yang masih stabil. Even masa tuu rumah still lagi dlm kategori sewa tapi family dan aku tetap bahagia :) 



Tapi tahun 2012? Ya Allah, bukan stakat nampak emak jee yg mnangis, malah ayah pun. Ayah sang perwira yang gagah tuu pun boleh mngalirkan air mata inikan pula aku? Hmm, takpayah ckp dah tahu jwpannya kan?  Masalah tahun nee bertimbun-II. Starting dari asrama lagi. Hmm, kalau sebut jee pasal asrama, sure-II lah berpunca dari perkataan HOMESICK . Yaa, even aku cheer sekalipun tapi aku tak lari dari rasa homesick. Malah aku ngaku smpai skrang pun rsa homesick tuu still melekat dlm diri aku. Tapi taklah smpai tahap nak mngalir sakan macam dulu. Skrng just stakat rasa rinduu-II jee lah. Yalah, tanah airku lah katakan. 

Hmm, act krisis kewangan family aku mula melanda since ada pakcik A yang sanggup menipu ayah. Seriously tak sangka. Pakcik A tuu antara org penting dlm hidup ayah tahu. Pakcik A beli kereta atas nama ayah tapi  dia tak bayarbayar. Tak bayar tapi taknak bgtahu ayah sehingga lah one time tuu, smua akaun bank ayah kena block. Mak oii. Tapi ap ayah buat, ayah ttap maafkan dia. Lpastuu, ekonomi kembali stabil. But, hidup ayah tak lari dari ditipu, ditipu dan terus ditiou oleh orang. Ayah sgt baik sbb percayakan mereka tapi apa balasannya? But macam tadi, ayah tetap maafkan diorang. Betapa hebat kan ayah? Klaau aku berada di posisi ayah skrng nee, agak-II nak mention nama mereka pun tak boleh. 



Kenapalah orang yang baik selalu ditindas. Ayah tak bodoh tapi pemikiran ayah terlalu bijak . Even apa pun halangan yang berlaku. Ayah tetap sabar dan terus bersabar. Bangga ada ayah mcm ayah :) Okay, back to the topic. Lepas jee masalah homesick tuu melanda, masalah lain pula menimpa. Tak dekat sekolah, dekat rumah. Sangkar ikan ayah pulak bocor. 1000 ikan yang sepatutnya sudah boleh dijual tapi melayang begituu shaja. Harituu, masa ayah bg ikan makan, respons ikan-II tuu tak mcm selalu. Takde respon lah senang cerita. Tarik jee sngkar naik atas. KOSONG. Ya Allah, terduduk ayah atas sangkar. Lepas tuu, pmbayaran eletrik terbengkalai 2 bulan. Alhamdulillah skrang dah langsai byarannya. Hehehe. Tapi kejadian itu bukan berlaku skali. Malah 3 kali. That's mean ayah aku terduduk 3 kali. Sedih sgt. Tapi ayah still pretend like there's nothing happen in front of his daughters. 

Eh, ingat tuu je ke masalah yang ada. Ada lagi sayang :') Rasanya tak tertekan keyboard nee nak luah segala masalah yang ada. Ini baru masalah keluarga belum lagi masuk masalah kawan. Hmm. That's why kekadang bila aku menangis alone dekat skolah, besties aku akan ingat HOMESICK. Aku bersyukur kalau diorang fikir macam tuu. Cause aku taknak diorang rasa simpati akan segala masalah yang ada. 

Fikiran aku bercelaru betul tahun nee. And, aku paling bnyak mmbazir air mata aku. Smua bnda nee buat aku rasa lemah sgt. Aku taksuka mengadu dekat org that's why aku luahkan dgn airmata di smping meluahkan dgn Allah. That's the best way for me. Jyeahh (y)! And, harini ada berita baik. Ada dato' nak melawat sngkar ayah. Maybe dia boleh bantu. Tapi dalam baik-II tuu, ada buruk juga. Kertas yg ada information pnting perihal sngkr hilang. Kertas tuu pulak ayah nak tunjuk dkt dato' tuu. Ha, kali nee first time in my life aku nmpak ayah mnangis. Kesian ayah, nmpak ayh sgt berharap pada kertas tuu kan? Lastly, ayah buat balik kertas cenggitu. Sedihh woo, tuu aku takmo tidur mlm nee. Tman ayah dari dlm bilik. 

Be Tough, Dad!

Org bnyak anggap kehidupan kami ini lebih dari senang. Apa, mereka ingat ayah aku Mejar Bersara kayalah? Hadoii, dari dulu lagi mcm tuu. Aku taksuka org anggap aku kaya. Cukuplah sederhana. As long as keluarga bahagia. Tuu pon dah cukup.

Ya, memang ini smua musibah. Allah takkan memberi ujian pada hambanya kurang dripada kemampuan. Aku tahu Allah syg keluarga aku that's why Dia memberi dan terus memberi ujian kpd kami. Dia nak kami mndekatkan diri kepadaNya. Jadi, aku redha dgn segalanya. Hope, keluarga dan aku mampu menempuh segalanya. Dan, bersabar adalah pilihan terbaik. Aminnn :') Doakan ya? *kenyit mata* Ha,, terasa kurang sikit beban lepas membebel dekat blog busuk senget aku nee :P Thanks baca luahan hati seorang hamba Allah yang sentiasa menghrapkan keredhaanNya ini :D 


Ayah, Emak, Along, Angah, Adek, Iman. 
♥Happy Ever After♥