" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Trouble is my friend. Jyeahhh !}
Wednesday 19 September 2012 | 06:07 | 0Comment



Hmm , mesti pelik kan aku dok hupdate blog malam-II buta sdgkan aku hostel's buddies. Actually aku dapat balik free mlm smalam, emergency leave. Emergency leave? Bunyi macam something bad jee kan smpai dok emrgency-II ney. Aku pon terkejut sebenarnya tiba-II ada akk crik aku kat dorm kata mak carik sedangkan dah pukul 10;30 malam dan lebih tpatnya masa tuu tgh BLACK OUT woii ! Satu kerdau black out .
Dlm ke 'black out'tan tuu, ada something scary happen tao .

Cam neyy, *keluar tajuk sikit takpee kan?ngeh-III. Kitorang tgah isyak berjemaah dlm surau kuu yang serba indah tuu . Dah tahiyyat akhir dah pun. Tiba-II, jeng-III, Tuppp , smua hitam . Black out weyh . Hati rasa takk sedapp tapi buat-II donno jee . Assalamualikumwarahmatullah *pusing kepala belah kanan. Assalamualikumwarahmatullah *pusing kepala belah kiri . 

*ARGHHHHHHHHHH!

Ada sorang akak tuu menjerit. Nauzubillah aku masa tuu, terkejut takpayah ckp lah rasa mcm nak kencing kat situu jee. Tapi aku sbenrnya suka tgok bnda-II mcm tuu, tapi dlm suka-II tuu terselit lah rasa takut kan . Biasalahh , dah biasa tgok ayah aku ubat kan org malah ada yg kna lbih truk bbanding akk tuu . Yg bezanya bila berubat dgn ayah terang lah kan yg neyy gelap habess cuma lampu torch light masing-II jee yg mnghiasi kegelapan malam . Kesian akk yang kena tuu . She's beautiful . Kitorang pon berzikir lah kuat . Dengan kudrat yg aku ada aku pun berzikirlah sekuat-kuatnya . Serious, lahir satu kepuasan. Tahuu, aku dah jerit bgai nak rak keesokan harinya suara aku tak hilang pon malah lagi sedap . Tak mcm sll kalau ada match dok memekik melolok, tak smpai 5 minit suara dah macam Nicky Minaj . Mukjizat :)

Oleh sebab perkara tuu , prep malam pun dibatalkan dan kami disarankan buat Halaqah dlm dorm msing-II . Sdang asyik aku berhalaqah dalam dorm, tiba-II ada dua orang akak masuk dan bertanya :-

Alia ada alia ?

'Eyh, alia tu bukan ke nama aku?' *Ckp dlm hati jee . Mcm pelik , tk prnah pun nak crik aku tetiba tyme black out mcm ney pulak kena pnggil . Aku ada buat salah kee ? Pasal aku ter'fly bersebab hari tuu ke ? Rasanya masalah tuu dah lama diselesaikan . Aku pon angkat lah tgan . And then akak tuu pon ckp mak nak jumpa nak bawak balik . Balik? Serasa aku nak melompat nk peluk nk cium cium smua org masa tuu . Siapa taknak balik kan? Tapi apa yg dah trjadi smpai aku kna balik ney ? Tinggal persoalan tuu , packing baju and then blah pergi jumpa parents aku yg sdg mnunggu .

 Luluh aku masa tuu . Org yg aku sayang sdg dlm kesakitan . Takperlu rasanya tahu siapa . Baru jee pagi tuu masa nak pergi sekolah aku mimpi something bad happen dekat dia . Tup-II mlm tuu mmg something bad betul . Sbb kan mimpi tuu jee mood aku dlm kelas 100% merayap pergi ke org lain *merajuk dgn tuan sendiri. Smpaikan kawan aku dgn baik hati dok happy kan aku , aku boleh buat derk jheww . Sian diaa 'Sorry beloved Sakai' Hheehehe , ada jugak yg kata :-

Leeyot, kau diam gila hari ney!

Alia, roh kau merayap ke mana erk?

Leeyot, aku rasa macam kau takdee jee dlm klas.

It's okay. Mlm yg msa parents aku baru ambik aku tuu , dia on the way nak operated . Serious, tak tidoo semata-II nak tunggu result . Pagi-II buta lagi aku dtg melawat dia. Ayah kata, maybe aku mimpikan dia pagi-II buta tuu sbb trlampau rindu. Yeelah , aku rapat gila dgn dia.  Dia selamat . Praise be to Allah . Aku bersyukur gila gila gila masa tuu cause Allah makbulkan doa aku . Serious, aku malu sgt dgn Allah . Aku slalu buat dosa tapi Allah tetap jugak bantu aku . KL , biasalah jammed memanjang . Boleh khatam alQuran nak tunggu surut . Hadoi --' Smpai jee , ada lagi satu jam stengah baru boleh melawat . Haiyoo , dahlah mngantuk , apa lagi , buat aksi mesra lah dgan ayah .

"Ayah, pinjam paha sikit"

Ayah terus bagi aku bahu dia. Huu, lena. Now, boleh melawat . Kaku weyhh first-II depan dia. Sekejap jee masa berlalu now aku harus pulang . Spanjang perjalanan, aku asyik engatkan dia. Tmpoh masa untuk melawat tuu buat aku bengang gila ! Sekejap nak mampos . Rinduu belum terubat lagi dah kena balik . Serious, aku sebak . Don;t know why , smenjak dua menjak ney hati aku lembut sgt . Satu-II masalah muncul . Jujur aku tak kuat . Taktahu pada siapa tmpat aku mengadu. Sakit weyhh pendam sorang-II . Bila sahabat  yg sbenar akan hadir dlm hidup aku *mengeluh . Aku adalah sahabat . 'Trouble' lah sahabat aku.


Sengsara betul jiwa aku skrang. Aku taktahu. Taktahu nak buat apa. Belum smbuh rasa sedih dah di pressure dgan asrama. Hadoii, duduk asrama lagi lah rasa nak meraung . Berkumban 24 jam dlm tndas lah nmpaknyee . Sekolah, aku taktahu apa yg aku belajar. Hmm . 

Ya Allah, kau temukanlah Nur'Aliah binti Zainuddin dengan sahabat yang benar benar ikhlas buatnya. Yang sentiasa ada di kala susah dan senang. Mudahkanlah jalan hidupnya dan lapangkan lah jiwanya.

Amin. That's my hope.