" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Kerana cinta ...}
Friday 28 September 2012 | 10:36 | 0Comment



Harini aku belajar pasal cinta. Nmpaknya, impak buruk smakin ktara di kalangan masyarakt kita skrang. Kerana cinta, kita lupa keluarga, kita lupa akhirat, kita lupa segala-galanya ... terutama Allah S.W.T. Yang kita ingat hanya dia(pujaan hati) dia, dia dan terus dia. Smpaikan, semuanya tergadai. MasyaAllah. Dunia oh dunia. Betul lah, dunia akhir zaman. Perkara sebegitu dianggap remeh. 

Aku, aku takut. Aku takut tergolong dlm golongan itu. Golongan yang mudah alpa dengan keduniaan. Sedangkan sekarang pun aku dihimpit dengan pelbagai masalah. Memerlukan seorang teman yang memahami. Mengharap seseorang hadir untuk mengisi kekosongan hati. Takut bila dah jumpa, mulalah tergoda. Aku tidak minta permainan hati cuma cukuplah sekadar rasa beban di bahu berkurang setelah dilepaskan pergi disaksikan oleh dia. 

Aurat pun skrang lansung tidak diendah. Berpakaian, OHMYGOD, merliuk liak bulu ghome tengok. Seksinya nauzubillah. Idola kecil, akademi fantasia, kilauan emas? See, dari kecik lagi dididik untuk mendedahkan aurat suara. Tidakkah mereka tahu suara perempuan itu dikira aurat jika dilenggok-lenggokkan? Tidakkah mereka fikir akan kedatangan nya sesuatu yang bergelar Dajjal nanti?

Dan, kerana aurat jugaklah terjadinya Cinta Dusta . Cinta hanya kerana nafsu semata-II. Ehh, masih boleh digelar cinta ke? Oh lelaki, perempuan tak cukup kain  jugak yang dicarinya untuk dijadikan bidadari? Bukan hak aku untuk mencampuri urusan org lain, namun atas dasar Islam, aku kecewa. Dan atas dasar Islam jugak, aku rasa sudah kewajipan aku untuk menasihati atau menegur.

Betul, aku jugak bukannya baik sangat. Tapi aku try untuk menjadi yang terbaik even aku tahu nobody's perfect. Justeru itu aku takut. Pabila dunia sudah buta dengan istilah *penzinaan*, aku takut aku jugak terbuai jauh mengikut arus dunia. Dan sekarang aku cuba untuk mencegah drp terjebak dlm smua itu.

Org pernah kata :-

Kecik-II tudung kemain! Besar-II tudung kemana?! 
(Kecil-kecil bertudung sakan, dewasa tudung di mana?) 
Kan? Aku taktahu apa yang akn terjadi pdaku di kemudian hari. Aku akan cuba untuk mempertahankan kewajipan aku, memperteguh iman ku. Semoga orang-II yang tersesat jauh tuu akan diberikan hidayah :) Itu harapan aku. Dan semoga aku akan sentiasa di jalan yang diberkati Allah! Aminn :)