" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Eh, relaks lah pakcik ;)}
Monday 17 September 2012 | 06:27 | 0Comment


 Apa?! Rindu aku? Aloloo, kitee pon rindu awak jugak. *Perasan. Uhuk-II, sedih, lama dah tak dgar orang cakap rindu kat akuu . *Uwarghhh! Serious-II :|. Entah lah, harini aku teringat satu kejadian. Kejadian enam tahun dahulu. Skrng aku form 1. Kiralah masa aku darjah berapa. Ha, darjah satu. Nak masuk dekad punyaa cerita daa. Haha. Tapi ini bukan cerita biasa. Ini cerita seronok punyaa. Tapi tapi, cerita nii buat wa menagis dulu. Kenapa kenapa? Mari kita baca.

Dulu, masa darjah satu. Biasalah excited pergi skolah. Smua baru.. Kasut baru baju baru, bekas pensil baru. Smua lah baru. Tapi satu jee tak baru-II, azam aku. Tak pernah berubah, main jee tahu, pergi skolah bukan reti nak belajar, rutin harian bermain dan bermain. Itu darjah satu, start darjah dua baru belajar usha abng-II darjah enam. *Oh gatai sunggu alia ini. Hahaha. Kecik-II, besar-II insaf dah. *yeke? 

Selalu pun, stiap pagi mmg ayah dgn baik hatii hantar aku ke sekolah even ayah teramat lah busy. Yee lah, dulu ayah aku seorang pegawai tentera, so aktiviti dia sangat padat shinggakan balik sekolah aku terpaksa melencong ke rumah makcik aku dulu sementara menunggu ayah ambil di ptg hari. Aku tak kesah as long as ayah still pndai membahagikan masa untuk kami sekeluarga. Aku bangga jadik Zainuddin;s daughter. He's the best father ever after. Balik kerja jee msti pnggil aku Adek Pooh krn dulu aku taksub gila dgan Winnie The Pooh. *Ops, tekeluar tajuk. 



Okay, disebabkan aku anak tentera aku disyorkan untuk naik truck. Lah lori besar askar punyee tuu. Haha, first-II aku sll tngok anak-II tentera lain jee naik, tapi suatu hari tuu ayah cakap :-

Adek, balik sekolah nanti adik naik truck yea syg. Ayah tnggu adik dekat rumah. Adik tahu truck yang mana kan?
Dgn pantas aku mengganguk. Yeayy, seronoknyaa. Selalu kawan-II aku yang menganjing aku diorang naik truck kan. Blik nnti aku akan buktikan aku pon boleh naik truck! 

Lepas tuu kawan aku yg bernama Asmida bertanya. *Aku engat tau name kwan aku tuu :P

Alia, balik nnti hang naik truck ka?
Aku pon angguk. Fuhh, tak sabar rasanyaaa! 

Loceng terakhir pon berbunyii. Biasalah, semua budak akan menjerit HOORAYYY! Mcm teruk jee dok kat sekolah walhal diorang tak tahu azab nyee duduk asrama mcm mana. Hadoii--' Aku dgn Asmida pon berlari lah ke perhentian bas. Satu truck sheeunggg smpai. Asmida tnya lagi.

Hang naik truck tu kaa?

Angguk lagi. Dia pun menjerit , "Samalah kitao" Aku senyum. Naik-II jee, truck satu lagi smpai.

Heh, pakcik tuu bukan ke pakcik yg bwk truck yg ayah tunjuk pagi tadi ? --'

Kekeliruan mula tercetus di situ. Demi menutpkan rasa gabra di hati, aku ponn diam jeelah. Takpee balik-II nnti dia hantar dekat rumah jugak. Hantar punya hantar, habis smua dihantar kecuali aku. Tinggallah aku seorang yg perasaan mmg nak nngis lah kan. Pakcik tuu pon tnye.

Hang dok manao? 

*Eh, semua loghat kedah. Aku pun ckplah, Bukit Tingkat.

Hang salah truck nii, hang ptutnya naek truck RAD bukan KOD! Habeh, cmno nk hantaq hang ni? 

Riak pakcik tuu jelas bengang dgan aku. Dahlah muka hitam kepala botak. Takot akuu, apa lagi! Uwarghhhh! Nangis aku dibuatnya. Dah tahu aku nangis bukan reti nak pujuk malah dimarahnya suruh diam. Heh, relaks lah pakcik! Apa bangang punya pakcik. *Opss, terkasar pulak. Smpai lah sorang pakcik tuu.

"Eh, ni anak Mejar Zainuddin ni. Aku tahu rumah dia" 

Pakcik yg marah aku tadii muka dah kecut. Hambek kau! Puas akuu. Mereka pon hantarlah aku naik truck. Wooo, finally i homed! Ayah baik, ayah tak marah pon pakcik yg super bangang tuu.  Kalau aku dah lama dah cili mulut tuu, haish! Then, cerita neyy, aku tidak cerita pada sesiapa pun budak sekolah rendah sehinggakan hari ini , aku membongkarnya sendiri. Eleyhh, sekolah rendah kan.. Kita dah sekolah menengah! AHHAHAHA*gelak jahat. Tuu lah ceritanyaa. Malu betulkan. Tuulah, Allah balas. Nak berlagak lagii, hambek kau sekali. Gelojoh pulak tuu tak tnggu truck lagi stu smpai. Okay, thanks for reading.