" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Boo Leeyot Boo ! }
Sunday 16 September 2012 | 00:42 | 0Comment



Boleh tak kalau aku nak trus tulis al kisah tnpa mulakan mukadimah . Alahh , bolehh jee kan ? Anggap jee lah  yg tuu mukadimah . Hehehe *walhal malas nak tulis pnjang-II . Actually hari ney aku nak tulis smbungan cerita aku yng ini , tapi disebabkan bila terengt kan apa yang terjadik , terus spoil seratus lima puloh peratus semangat aku nak meng'hupdate belog . Chuiii ! 

Kay-II , dah tahu kan smbungan yang mana . Smbungan al Kisah FFL . Actually cerita kali ney amat mengacau bilaukan otak aku . Hishhh , rasanya Friends For Live yang aku story tuu makin lama makin ke arah Friends For Die jee . Astarghfirullahalazim . Hmm Okay , now we talking about my besties in SBPI Temerloh a.k.a In-soft (Integrated School Of Temerloh) Kalau korang perasan perubahan benda tuu , korang tahu lah siapa watak utama nye kan tapi yg tak perasan tuu buat-II perasan jee lah . Bukan apa , aku tak suka mengaibkan orang .

Hokayy , dulu selalu berenam , sekarang sudah berlima lepas ney mungkin berempat jee kod ? Ye laahh , ada slh seorang yg tidak boleh dipercayai skrang ney . Dgan si 'makan kawan' tuu , dia ngutuk kitorang , and bila dengan kitorang dia ngutuk si 'makan kawan' tuu . Bijakkan dia ? Ikodlah , budak makan kwan tu kan hot lagi cun . Bukan mcm kitorang , yang cool lagi comel jee . Hahahaha (Gelak jahat) . Kay , benda makan kawan ney ? Apa story sebnarnya neyy ? 

Kay-II aku start . Haritu lepas aku balik ke asrama lpas ter'fly tanpa niat lagi tak sengaja tuu , kan ada beritu buruk yang timpa aku , pasal boyie(bespreng) aku yang akn buat pembedahan , and know what ? Praise be to Allah ;D He's save ! Ehh , tekeluar tajuk sikit , biaselahh happy sangat . Aku sedih tahap gaban weyhh masa tuu . Balik dlm keadaan terpaksa . *EH, bukan slama ney pon balik dlm keadann terpakse ke? -Mmg lah slau pon dlm keadaan tepaksa tapi skrng neyy lagiiiiiiii terpaksa! Kuikuikuikui . 

Balik-II jeee , disergah oleh si makan kawan tuu , huihh ckp psal aku kena brain wash lah mcm-II , aku dah lah mmg takdee mood masa tuu tmbh pulak dgn sergahan tuu . Entah , aku rasa tak kecut perut lnsung sbb masa tuu aku fly bersebab ! Entah . aku mengis jee dlm surau sbb engatkan pasal pembedahn tuu , semua pndang pelik jee dan aku tahu diorang anggap aku nangis sbb tkut kna isis . Dan hanya mereka berempat jee tahu perkara sebenar . Itu pun dah cukup mengurang kan beban aku . 

Masuk jee kelas , si mkan kawan trus sent surat kat aku :

aq x kan caya kalo aok kte, aok ok tpi hakikatnya aok nangis. aq tau aq buknlah 'sahabat' ko tp skurang-kurangnya cete je la kt aq drpad aok than perasaan sensowg . Koi tahu aok x nak sshkan owg tpi tlong just kali ni cite semua benda yg buat aok nangis kaalau aok sudi ?

Thanks kawan . Aku terharu sebab kau still ambil berat pasal aku but perkataan 'bukan sahabat' tuu buat aku rasa mcm aku sorang jee angap dia shabt aku . Yelaahh , dari awal tahun lg bersama smpai nk hbes tahun dah siap hrungi hmpir smua perkara brsma lah . 

Aku pun blas lah ap yg ptut , tapi tak ceritalah perihal sbenar cause aku tak yakin aku dpt jelaskan dlm keadaan aku mse tuhh mcm tuu . Tapi bila lpas jee surat tuu dekat besties aku lg sorang , hambek kau , ditulisnya begini .

Jgn prnah knal aku lah! Kau bukan ____ yg ak knal dlu! Dan kau takkan prnah bgelar BFF aku cbb kau tak mnghargai aku.. kau crita ttg aku aq yg buruk dkat org lain. Kau selfish!! Itu yang patut kau tahu!

Hah, bercanggah . Kawan aku yg lg sorang neyy mmg mulut lepas . Akibat mulut lpas , smpai lah surat yang berbunyi sperti di bawah .. Surat yg buatkan hati aku kecewa . *Pnjgng kan? Nak bca bcalah . Taknak? Takpaksa tp isi surat ney the most important walaupon ayt siked belit . Asli aku copy .

Huahahahaha. funny sngat . sbb aq x prnah kate engko 2 bff aq. penoh ke aq kate? x silap aq , aq just ckp bestfrend tpi koi tak panoh kate engko best friend forever . laen kali dengo btoi;2 owg ckp . papelah . aq x kan ckp BFF kt owg yg x KNAL DRI AQ YG SEBENA . sowy aq kata . x de sowg pon tau dri aq yg sbena .  YG dlu tu aq blakon je sbb snang nak kenakan . Snang sgt , petik jadi dah dpt . Tp syg nme sahabt mmg ssh arr , dlm mimpi jee dpt jmpe .Psl budak duwe org tu aq tk prnah kutuk tp pasal aok nan ___ sikit jee . Tapi _____ pling bnyak aq ngutok. aq kte jujow so aq x delah jhat sangat. (-x jahat jahanam kau) tapi ada stu aq nak bgtahu . x yah arr bg tahu kowg bukn nk tau ponn . sowy kalau aq kte ko minx maaf skali pown aq x kan dpt maafkan kowg sbb apa mungkin aq xde da kt mte aok . okeyh koi mintak maaf aqngutok kowang . maybe engko engt aku  aq maen-2 . tpi sowy kali ney kli kdua aqngis sbb korang .
Kalo kwang blaja kawan dgn seseorg engko kna blaja mcm mne mrana dsbabkan dpt shbt mcm korang .

Hoh? Menagis disebabkan aku? Mrana disebabkan aku? Timbul kemusykilan di situ . Sorry to say . serious aku kata , i always try to be the best friend for all my friend . Buat mereka ketawa even aku tersiksa . But it seem like smuanya tak bereti bg diorang . Mungkinlah , aku ney jahat , tak beradab . Oh yaa , tak smpurna . Aku engat , dyorang boleh terima aku seadanya . Ada suatu hari , dia mempertikaikan , kenapa tak lawat dia waktu dia sakit ? Itu ke nama sahabat ? Yee kee aku tak lawat ? Serious , aku niat nak mlawat memandangkan hanya aku dengan Sol jee free . Aku tnggu tepi Sol . Sol bukak pintu bilik sakit and then Sol sergah .

Hoi , kata sakit ! Boleh pulak happy-II mkan dgan ____ .

Hokayyy , spoil mood . Ada kawan yang lebih bermakna di sisi . Buat apa aku nak kacau ? So , dgan prasaan yang entah pape , aku trus buang niat aku and then melantak dlm dorm . Hak dia nak tntukan sahabat dia , maybe aku x ssuai untuk bersahabat dgan dia . Cuma terkilan , bila bca surat yg dia bg , aku jadik panas .  Macam tak knang budi . Aku bwak dia balik rmah tyme tadek air , pnye lah simpati . Tapi ney balasan dia ? Hoh , untungnyaa dapat sahabat mcm tuu . *Heh, sahabat kee? Whatsoever lah! Tapi bila difikir balik , buat apa nak ungkit . Aku terima sgalanya . Yg pasti , aku gagal lg untuk mempertahankan sebuah persahabatan . I don;t know what will happen then ? Maybe yg laen pon akan tinggal kan aku ? Who knows ? Bab kata pepatah , sediakan payung dlm hujan . Aku dah tguhkan pendirian aku bahwa Allah sentiasa di sisi aku . Jadi mahu takut apa .

Kecewa tak bnda jadik mcm ney ? Entah , kecewa 10% jee kod sbb rasa ditipu . Tapi 90% lg aku bersyukur sgt , sbb takdeelah aku akan merana di kemudian hari . Manalah tahu andai aku tercerita sgl msalah aku dekat dia and then dia jual cerita aku dekat BFF dia yng baru ? Patutlah ssah jee aku nak kongsi dgn dia . Rasa tak yakin . Dia happy aku pon happy . Hope dia jumpa sahabat sebenar dia . Itu jee harapan aku untuk dia . Untuk berbaik sperti dlu mungkin takkan berlaku lagi kod. Bukannya apa, aku takmahu pisang berbuah tiga kali . Ckuplah berbuah dua kali . Aku taknak ianya berlaku lagi . Ingatkan , berbaik smula will okay forever tapi lg teruk hadiah aku dapat . So , aku hanya dpt berharap yg perkara mcm ney takkan berlaku lagi . Kerana aku dah tak snggup untuk merasai perit sebuah kehilangan . 

-Thanks reading, dear-