" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





Kem Muslimah Sejati}
Friday 11 May 2012 | 09:49 | 0Comment


hai . dah lama tak update kan? dah bersawang dah . minx maaf kepada sesiapa yang terbersin disebabkan ini belog punya sawang. hmm  . hari ni, outing amik kesempatan untuk update blog !

yupp, berbagai perkara yang berlaku sepanjang aku duduk dekat asrama nierhh . ad tawa ad duka . senang cerita mcm-II ada . d0k sini lame-II cikit barulaah aku mula rasa ke'happy'an nye . bulan 4 nierh aktiviti kami padat sedikit .

mula-II kitorang ada kem kemas . seronok sangat . Badar-II kejam ! Sampai hati mereka buat kami menangis ! 2 kali pulak tu . jangan salah faham . kejam bukan berkamsud kejam yang buat kami terseksa tapi kejam buat kami menangis kesyahduan . erh ye ke ? hak-II . macam mane erk , nak cerita .. apa kata aku cerita dulu baru korang faham kan sendiri erk disebalik kata-II kejam tu ..

mula-II haritu . start petang jumaat . Dyorang telling-II lah ape yng patut . setiap perkataan yang diorang bg ad trademark masing-II . comel sgt . hahaha . masa maghrib kami makan dlm talam ramai-II . seronok . suap menyuap . tapii, aku tak dapat dgn geng aku . berpisah . sedih .. tapi .. aku cuba kuatkan semangat .,.  

malam tu , dia beri pengajaran dekat kami pasal persahabatan. serious terseksa masa nak tahan shabat aku daripada terlepas. diorang tarik kuat sangat . cuba nak pisahkna kitorang . dahlah mata masing-II tertutup rapat ! uwaa . kitorang jatuh-II smpai ada kasut yang tercabut . Ada naqib atau naqibah yang jadik setan dgn menghasut kitorang . 



"Buat apa adik syg sgt dekat sahabat adik. Diorang ada masa senag je, masa susah? Hilang entah ke mana ! itukah yang dinamakan sahabat!

Masa tu aku tersedar, betul jugak kata diorang , Tapi dengan action nya aku menjerit :-

Arghhh! aku syg shabat aku! Takde ap yg dpt memisahkan kitorang tanpa izin Allah! 

Macam org kena sampuk ! Pada saat tu aku terbayang sahabat aku dekat bukit cermin . dalam hati aku kuat meronta aku nak korang ada di samping aku sekarang .. masa tu, aku rasa setitis demi setitis air mata aku merembes dalam kain tu, apa yang aku ingat ialah moment-II aku dekat sekolah rendah dulu . sekarng ni benda tu takkan berlaku lg dlm hidup aku . hanya kenangn yang menjadi memori . hah ! ayat keling ! hehehe.

Aku rasa macm aku dah mengkhianati sahabat aku dekat bukit cermin sebab aku pegang erat tangan diorang .. Maafkan aku .. tapi itulah tugasan kami ,, lepas bukak benda tu, naqib dan naqibah kitorang buat gimik yg mmg buat kitorang cuak habislah ! diornag marah kitorang sbb lbihkan shabat yang tah pape drp pemimpin . lepas tuh bg ancaman pulak .. :-

Korang semua tidurlah dekat dataran uhud malam ni ! tidurlah dengan sahabt-II korang ni ! Diorang kan segala-galanya ! Kitorng ni mmg lantas disepak diludah kan . ?!
Lepas tuh tutup pulak lampu sekeliling . Aigoo~ Syahdu ,, Keesokan harinya , aktiviti mmg padat dan bestt ! Sambil bermain sambil menimba ilmu ! Malam tu , fuhh gempak !  Kitorang kena pergi surau . sebelum tuh, diorang dah bg warning dulu dah . " adik-II sape yg nak pergi kencing ke apa ke pergi dulu lepas ni tak boleh keluar dah" aku pelik dah nieee . knpa pulak . oleh kerana terlalu takut, aku yg tak nak kencing ni buat-II lah kencing , prepare lah kononnya ., heheh ..

Diorang suruh kami tutup mata . Jujur taw !~ Lampu mula ditutupkan , Tanpa disedari kami telah diasingkan jaraknya .. alone-II . tiba tiba ada seseuatu yang berkata.

Okey, korang bayangkan korang dalm situasi ni ,, blah-III .. 

cerita dia mmg pnjang . Pasal anak derhaka lah . sampailah satu bab tu , kononnya 'aku' dah meninggal . masuk kubur .

-Situasi dlm kubur-

Marobbuka ! Pang ! -dahsyat gila bunyi ! bygkan smpai dekat aspuri dgr . sedangkn kitorang dkt surau . kitorang dlm surau lg lha kan .. lepas disoal-disoal tuh, lampu dibuka .. buka-II mata je ada mayat depan mata ,, adoyyy ,, sampai ada budak laki yg meronta habiiss ! Taubat aku malam tu ,, biasalah muhasabah diri ..

Penutup pun besshhh ! Semua besst lahh . Sekarang , kenangan tuu , bermain je dlm otak ,, "Tiada lagi Kem Muslim Sejati(KEMAS)" ='(