" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





start of something new}
Saturday 11 February 2012 | 06:01 | 0Comment




dah kata nak mulakan sesuatu yang baru kan ? kenapa aku masih bersedih . aku sebenarnya sayu sangat nak tinggalkan rumah. al-maklumlah aku ni anak manja? erh-II . tak manja sgt . aku cuma mesra ! yupp ! mesra . mestilah kesedihan semakin menular dalam jiwa ini . ceh-III . sedia maklum , lepas niey, aku juz akan balik sebulan sekali . kadang-II ada tak balik lansung . Ya Allah ! boleh ke bertahan ? doakan lah ye . aku kena kuat !! kadang-II aku terfikir . aku nak sangat belajar dekat luar negara . salah satu impian aku yang harus digapai . 

orang yang belajar di luar negara , susah sangat nak balik tanah air .
sedangkan aku ? haissh~ dari sini lah kena belajar kan ? okey aku cuba . hati aku nak sangat belajar dekat sbpi ni . bnyak kelebihannya . dulu, aku dengan salah kawan baik aku sama-II memohon untuk memasuki integrasi . setiap malam aku berdoa agar kami dapat masuk bersama . bukan hanya malam . jujur aku kata, sebelum makan, tidur minum lebih jelas setiap perkara . hati aku mesti akan berkata begini .

Ya Allah Ya Tuhanku, aku bermohon . tolong lah Ya Allah . berikanlah aku, Shafiqah, Eyra, Nysa serta Fatini menuntut ilmu di bawah bumbung yng sma iaitu SBPI Kerdau Ya Allah . hanya mereka lah penguat aku ketika bersedih selain sahabat ku yang kini belajar di SMK Bukit Cermin Ya Allah . walaupun aku baru mengenali Eyra, Nysa, Fatini dan Beyla dgn lebih mendalam tapi aku tahu, mereka ikhlas memulakan persahabatan bersama aku . 

nak sama dengan Beyla , dia terlebih dahulu lari ke MRSM . heh~ kini, tibalah masa yang ditungu-II, result keluar akhirnya . aku lah orang yang pertama daripada kalangan mereka yang mendapat surat bahawa aku diterima di SBPI kerdau . meloncat-II aku masa di public phone tu . sampai akak-II senior dok geleng-II kepala tengok aku . yang lain jgn ckp lah .

"Aliot-III . kau kenapa? dapat masuk sbpi ke?"
dari reaksi aku pun , diorang dah tahu , ngeh-III ! yang si eyra , mata dia start meleleh dah . punyalah hampa bila dapat tahu surat mereka tak sampai-II lagi . malam tu bukan setakat eyra, si nysa sekali dengan fatini melalak sekali . hehehe~ tunggu punya tunggu . keesokan harinya surat diorang sampai . happy tak happy tak happy tak ? ye, mereka happy . tapi aku ? takkan aku sedih kod mereka dapat sbpi .

aku happy atas kebahagiaan diorang . tapi dalam hati , tuhan je lah tahu, betapa sedihnya aku . Si Nysa dpat SBPI Pekan manakala Eyra SBPI Kuantan . Fatini . tak dapat . mungkin nanti kot . kan bnyak panggilan lagi . hehehe ~ Berpisah jugak kitaorang . aku lah yang paling beruntung . sebab ? doa aku termakbul nak dapat dekat kerdau . diorang nak kerdau tapi dapat ? pekan dengan kuantan ! kerdau yang bestnya dia satu malaysia , yang pekan dgn kuantan satu phng , 

sekarang harapan aku tinggal Shafiqah ,, alhamdulillah . tuhan jugak makbulkan doa aku . nak sama-II dgn kau . punya semangat sampai pergi rumah kau untuk cakap yeay walaupun ambil masa 20 minit naik kereta . smpai je situ , 

Aliah, aku tak dapat pergi . sebab aku ada penyakit . Gstrik aku dah sampai tahap melampau .

astarghfirullahhalazim . aku turut bersedih dgn kau . kenapa Piqah . kenapa asal aku mula rasa bahagia sedih pasti menyapa ! dulu, aku tak terniat lansung nak duduk asrama . serious aku kata ,. aku tak nak duduk asrama tapi kawan-II aku , punyalah semangat duduk asrama . aku mahu kan kehidupan yang biasa . dah simpan tekad dah nak duduk rumah nak sekolah harian biasa . alih-II . kawan-II aku dok rumah aku yang tercanguk dekat asrama . maybe ada hikmah aku dapat asrama . duduk rumah ? menghadap laptop lah kerja aku .. bila nak belajar ? macam mana nak belajar luar negara ? haiissh~ atas sebab-II tulah aku kuatkan hati ,,

Macam tulah kan , apa yang kita nak bukan semua boleh dapat . dan yang tak dapat itu bukan bererti Allah tak sayangkan kita, malah ada hikmah yang tersirat yang perlu kita cari . okey, time to ZzZz . awalnya tidur ? haha ~ bukan aku yang tidur .. tapi aku yang kena tidurkan kucing , hehehe ~ Lu Pikiak La Sendirii . assalamualikum ~ Nite~