" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





imma miss u}
Friday 3 February 2012 | 07:38 | 0Comment



k0rang pernah tengok logo niey ? tak pernh ? kalau nak tahu ni la logo sekolah menengah pertama aku iaitu Sekolah Menengah Kebangsaan Datuk Bahaman . Sekolah yang tersimpan kenangan manis dan juga pahit . jangan nak ejek logo sekolah aku macam ape-II eyh ?!! 

dulu, first-II masuk situ. waaa ! agak excited walaupun agak sunyi cebab hanya aku seorang je dari Bukit Cermin dapat Bahaman . Sedey k0d ! aku cuba kuatkan diri .. Naseb baek ade hamba Allah yang baik hati menemani aku dikala sunyi walaupun tidak sebilik dan juga tidak sekelas , aku lalui hari-II aku. serious, seminggu pertama . kuatnya aku ! tak rasa sedih pun ... tapi kenapa minggu kedua, aku asyik ingatkan rumah family nan meaw-II ! rindu saat-II dicium oleh ayah . lame dah ayah tak cium aku . setiap hari tak sah kalau tak cium aku walaupun umu dah tua bngka ! aku peduli apa ! 

sejak hari tu, aku mula merungut ! nak balek nak balek nak ballik ! dari luar maybe nmpak aku mcm cheer kuat, tapi sapa yang tahu kan? dalam rasa sakit sangat ! rasa sunyii sangat ! hampa bin kecewa bila check MRSM dia kata tiada permohonan ! cair aku dekat situ . punya lah aku berusaha bangun awal pagi semata-mata nak jawab pereksa and then, nie ganjarannya.  tapi dalam sunyi-sunyi pun, sedikit demi sedikit tumbuh rasa suka dan sayang dekat bahaman . borak-II dengan budak bilik yang mana semua bengong-II ! makan menjeling-jeling ! berangan jadi 3 suara junior dekat tingkap ! berangan jadi khareena kapoor ! saya teman awak, awak teman saya . 

and now, saat aku mula menyayangi Sekolah yang bernama Datuk Bahaman. sebuah sekolah yang bergelar Sekolah Berasrama Penuh Integrasi datang memanggil aku . punyalah tak sangka ! sekolah yang berjaya mengalahkan SEMSAS serta MRSM yang dtang ! bersyukur ! mel0mpat aku seorang diri saat diberitahu aku mendapat integrasi ! macam m0nkey ! tapi kekecewaan terukir lagi , yg rapat dengn aku dapat tmpat lain . dulu kena berpisah dngan si dia yang dpt mrsm , kini kena pisah dengan mereka pula !! 

sedih nyye ~ Ya Allah ! kuatkanlah aku .. dpt kah aku bertahan di situ ? doakan aku berjaya . dan jawapan mengapa nama aku tidak tersenarai sebagai pemohon di MRSM kini di tangan ku ..

tadi , ayah aku beritahu pada temannya yang bergelar guru tentang masalah aku itu .. ayah ku menceriakan pada aku .. begini :-

Ayah  : Adik, tahu kenapa nama adik tak de permohonan dlm MRSM ?
Aku   : Tak, kenapa Yah ?
Ayah    : Hari tu, kawan ayah kata masa pihak kementerian buat pemilihan dari kalangan sembilan orang tu , nama adik yang pertama diorang sebut. sebab adik paling cemerlang antara mereka. so, nama adik dipadam dalam senarai MRSM sebab diorang nak adik masuk SBPI . 
Really ? meloncat aku dalam kereta ! Ya Allah, tologlah aku ! kuatkan lah aku ! lepas ni , logo sekolah bertuar yang nieyyy . .


SBPI , be nice wif me please ? aku nak sama dengan diorng ! ! sedihnya rasa ~