" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





i l0st ma energy}
Wednesday 22 February 2012 | 09:07 | 0Comment


hai awak-II? Mcam mana? Sehat tak? lama dah tak update kan . yelah, mane ade mase sngat skrang nie . balik rumah dah lah sebulan sekali . lpas tuh, nk 0n9 kdang-II curik mase ICTL . hehehe. #budak nakal ! saat ni, hati aku masih lagi dilanda kesunyian serta tak de MOOD ! aku dalam keadaan yang selsema vs. sakit tekak ! sngt-II tak de mood ! aku kalau sedih mesti tak boleh nak tekan keyboard . tapi mlm niey ad kuasa ajaib jemput lah !sedih , aku masih menanggung rindu pada kakakku(Angah) . lama sangat tak jumpa dia .. aigoo~ bila aku balik dia tak balik pulak . aku dahlah susah nak balik . serious, aku rasa macam nak ma*i bile berjauhan dengan famili . dulu, aku tak terniat lansng nak masuk asrama . aku nak duduk sekolah harian biasa . dah simpan angan-II dah . tgok akak(angah) balik sekolah hari-II pkul 2:45 mcm seronok jea . al maklumlah akak(along) pun duduk asrama dulu . aku nak membsr depan mak dgn ayh aku . tup-II masuk asrama . dpt pulak SBPIT . takkan aku nak tolak ? impian mak dgn ayah aku nak aku masuk siitu . aku tak sanggup nak hampakan mereka . kalau aku dekat Datuk Bahaman dulu, mungkin aku akan suakan jugak rasa nak pindah . sebab Bahaman juz rancangan khas . SBPI ? hmmm . sekolah tu terlalu istimewa kan kan kan sampai mak dengan ayah aku nak sangat aku masuk situ . . huhtt~ tabah jea .. terpaksa lah aku menahan rindu sorang-II . (DERITA!!)

aku ingat lagi . masa sekolah rendah dulu , PETRO SAINS ada buat pertandingan dekat sekolah aku . memang sekolah aku selalu jadik tuan rumah(tumpuan) . juz budak yang terpilih dapt masuk prtandingan tu . satu sekolah 3 orang budak . so, teacher Mazalina chooses me, Piqa and Alif . aku ada ter'suka' tgok muka budak laki ni tau . sgt comel . rendah sikit jak dari aku . hehehe~ babyface ! and then, punya lah aku susah payah carik dia dekat fb smate-II nak jadik kawan dia . oleh sebab tak tahu nama so i search him by school . yeah! i found it ! tapi tahu lah prangai aku . mana pernah tegur laki yang tak prnah aku kenal , pendam je ..  it;s better 4 me . aku hulur salam perkenalan melalui kawan sekelas dia yang jugak kawan aku . cakap juz nak jadik kawan . nothing more . tapi dia tolak . aku kecewa ? tak sgt . entah , aku reda je . mmg bukan aku lah kalau terhegeh-II nak kwn dgn org yg tak nk kwan dgn aku . so, the best way is delete him from my mind box ! 

i think, i'm gonna success after someone can knock my heart door from far away . ha ha ! aku ingat lagi mamat ni . mamat yang aku jumpa dekat KFC dengan kawan-II aku , masa tu aku keluar dgn teacher dan kawan-II aku . kira celebrate kejayaan kamilah . macam biasa . i'm always late . tolak je pintu kaca KFC tu , mata aku tertancap dekat seorang budak lelaki berwajah putih, rambut tak terlalu pacak tp adalah sikit pacak(rambut dia tak terlalu pendek @ botak), bibir dia merah doe ! dan masa tu dia tgh pakai baju warna biru tu berkolar kuning pekat ! uishh ! ingat lagi . hehehe . seperti biasa , aku alih pandangan ! tak nak pndng lme-II . aku pandang sekilas . sebab takut dia perasan .. tapi kann .. satu benda buat aku ......... dia dtg dgn due org perempuan . perempuan tu gelap sikit . awek dia ke ? beruntungnya perempuan-II tu kan . dapat keluar dgn dia .. hahah

so, aku terus lenyapkan fikiran aku pasal dia . buat apa nak kacau pakwe org . oleh krana makanan siap d'Order oleh budak lelaki . aku goyang kaki naik tingkat atas . duduk ! borak-II . tak sahlah kalau suara aku ber'volume rendah kan ? rasa mcam geli la nk ckp slow-II ni . hahah !! erhh , dia naek tingkat atas lah . duduk pulak menghadap meja aku . tapi serious, spanjang duduk . aku takut sgt nk tgok muka dia , tapi rasa mcm tak sedap lah . automatic kepla aku terpusing kat dia ,, arghh ~ dia tgh pndng tepat meja aku . jatuh cinta dekat kwan aku ke ? dayah, aku dan piqah . siapa yang dia pndng yewp ? sebab meja dia mnghala ke arah kami . kalu aku yg dipandng ? happy nye ! tapi aku sedar , aku tak cantik . buat apa dia nak pndang aku . so aku anggap dia pndang dayah degn piqah .. aku tercongok kat tgh .. arghh~ buat apa nak fikir pasal dia . pastuh kawan aku bisik dkat aku .

"Alia-II , kau perasan tak, due eko budak perempuan yg duduk dekt mamat encem tu asyik jjeling dekat engkau je.. ish! geli aku ! 
kenapa diorang tak puas atie dekat aku yewp ? lantak kau lah ! masa tgh comot makan tuh , (aku memang makan comot! aku tgh mkn mmg tak ingt dunia) dia dtg depan meja kitorang sebab nak ambil sos . ter'automatic aku pandang dia . Dia senyum . aku kaku , tak mampu nak balas . tiba-II aku teringat something . aku raba mulut ! Ya Allah . sos ! malu nya malunya malunya . hati Aku terketuk sebenarnya .. masa dia nk blik tu . mcm hmpa je .. boleh ke aku jumpa dia lg lpas nie ? kalau ada jodoh . adalah .

oleh krana masa tu mse cuti sekolah disember 2011 . mknenye 2012 aku masuk form 1 . sekolah baru akan aku jejaki . aku rasa bersemangat sengat nak masuk skolah walaupun sedih sebb kne dok asrama . tapi , aku kuatkan semangt dgn alasan "manalah tahu dia satu sekolah dgn aku" . jejak kaki dekat bahaman . puas aku menelaah wajah seko-II laki yang sama-II terpilih macam aku dkt bahaman . HAMPA ! ungkapan yang paling tepat ! redha . aku tak de jodoh dgn dia ! tp .. tibe-II dpt tawaran masuk sbpi . then, aku kmbali smangat . mane tahu, aku jumpa dia dekat situ . lain yang aku nak lain yang aku dapat . lelaki yang mula-II aku terpaut dekat Petro Sains dulu rupa-II nya sekelas dgn aku ! aaaa ~ baru na belajar suka org baru . asal dia muncul balik ? 

persoalan sekarang . mana budak lelaki tu yewp ? kalau budak petro sains tu senang sikit nak carik sebab aku tahu nama sekolah dia , tapi dia ? arghh~ kalau tuhan kata aku jumpa dia . jumpalah , kalau tak ? biarlah ianya menjadi kenangan . kenpa aku sibuk-II cri tahu psal dia sedangkan dia ? hmm . persoalan yang menyakitkan .. aku nak berkawan dengan kau ! 

ada orang cakap , aku ni mesti playgirl . mesti tak setia . mudah sgt suka dekat org . correction here ! dah siasat betul-II ke yang aku nie tak setia ? aku memang senang jatuh suka tapi aku memang susah jatuh cinta , CINTA dan SUKA . dua perkataan yang mempunyai maksud yang berbeza , malah bukan dari segi maksud , sebutan dan ejaan pun dah berbeza ! setakat ni , tak pernah jatuh cinta lagi kod , aku lebih suka memulakan sesuatu perhubungan melalui gelaran teman daripada kekasih . sebab kalau kekasih , leps berpisah mesti rasa mcm jnggal nk bersemuka kan ? tapi kalau kawan ? insyaAllah kekal . kalau ada halangan pun . kita berani nak  mintak maaf or apa-II . kawan ? mesra di pendengaran kan ? aku tak semngt nk mulakan sekolah sekarang ni . aku riindu kan kawan-II lama . kwan yg memahami dan sekepala dgn aku , knp aku msti tinggalkan moment-II yg indah tu ? aku tak snggup . tapi , life must go on . so . aku pun ken ikut rantak , suka atau tak ? aku tak berdaya nak mengubah . . . . . 

jalanilah hari-II aku . aku sedar aku kena terima kenyataan bahawa aku sekarang tgh dduk di asrama ! aku terpikir kan . kawan aku yg dpt jauh-II tu boleh kenapa aku tak boleh ? arrrg~ ternyta hati aku lemah! Doakan aku jadi tabah ye ? AMIN !! Okey , masa yg diicuri hmpir nak tinggalkan aku , i got to go ~ 
puhpye ! assalamualaikum ~