" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





i want . . . u}
Sunday 22 January 2012 | 23:13 | 0Comment



i want u ? aku nak siapa ? budak handsome ke? ich-III , korang ni, tak habis-II pikir psal bdak handsome. haha! okey, buat masa ni, kita stop dulu talking pasal budak handsome. asyik budak handsome jerk? tak de keje lain ke? -memang takde pung #WINK! 

okey, back to the topic ! actually, kali ni, memang hajat aku nak sangat-II. mengidam dah ni. eh, mengidam? jangan main-II. sbenarnyakan, aku nak 



ADIK LELAKI !

leyh, hampeh betul. nak adik lelaki pun kecoh-II kan. biarkanlah saya. belog saya, dairi saya and the most important, HAK saya ! serious ni, aku ingin sangat nak ada adik terutama adik lelaki. al-maklumlah, aku kan bongsu, tak de tempat nak membuli, tak de tempat nak bergusti. asyik-II aku yang dibuli dan digusti. kira nak balas dendamlah ni? -haha! tak de lah..

ada budak cakap kat aku, dekat sekolah kan ramai budak kecik, amik jelah diorng jadik adik angkat. yes, memang sebahagian dekat sekolah tu telah menjadi mangsa adik angkat aku tapi  aku nak yang duduk serumah dgn aku. bak kate pepatah, lagi mendekatkan silaturrahim. -banyaklah aku punya silaturrahim. hehe

dulukan , dah berapa kali aku berpeluang mendapat seorang lagi adik lelaki. namun, hampa yang menyapa. sedihnya terasaa.. hehek~ nak tahu tak , first-II dulu memang aku tak jangka yang aku masih boleh menambah ahli keluarga aku.. tiba-II parents aku kata :

adik, parents sedara makcik (blah) tu dah meninggal. kesian diorang tinggal dua beradik je. abang dengan adik lelaki. mak dengan ayah rasa, nak ambik diorang jadik anak angkatlah.

fuh, punya seronok ! bukan setakat dapat adik malah dapat abang. namun, beberapa hari menunggu, tak jugak kunjung tiba. mana ni mak? hmm, diorang punya makcik nak bela. nak buat macam mana, bukan rezeki kita. memang tak dak harapan lah nampaknya. naseb-II .

kali kedua pulak, akak aku cakap : 

mak, jiran kawan angah tukan, dia nak bagi anak lelaki dia yang baru lahir tu dekat siapa je yang nak jaga, disebabkan dia dah tak mampu nak menampung anak dia ramai sangat. kesian jugak. kwan angah tu nak ambil tapi mak dia busy. kita ambil nak, mak?

aku yang sedari tadi dok menguping punyalah seronok! tiga hari lepas tu, nak pergi ambillah, tapi naik .. haish! sakit hati jugak, ada seorang aunty KL ni dah ambil dulu. yang menyedihkannya, dia bayar seribu ringgit dekat makcik tu sebab tak nak makcik tu jumpa anak dia lagi. kesian mak cik tu. redha jelah..

memang tak dak chan lah.. kali ketiga. mak aku pulak cakap :

tadi ada sorang makcik ni datang klinik, (mak aku nurse) dia cakap, anak sedara dia diperkosa, auzubillah, tapi parents dia marah sangat dengan dia. kesian dia tengok, kata parents nya, dia kena buang anak tu kalau nak tinggal lagi di situ. naluri seorang ibu, siapa tak sayang anak oiit. tapi apakan daya. hmm..
kami bercadang nak ambil budak kecik tu, tapi.. ada dua sebab yang menyebabkan kami runsing . pertama budak tu duduk di kelantan sedangkan kitorang duduk dekat Pahang . Jauh Tuh !! yang ke-dua, kami was-II sikit sebab anak tu kan anak harimau. (faham-II) jelah . emak dia memang baik,, tapi ayahnya? takut ikut perangai ayah je.. hmmm.. last-II tak dapat jugak !

yng baru-II ni pulak, tapi yang ni mak tak menyuarakan pendapatnya, hanya diam-II. aku tahu pun dari akak aku.

budaknya besar dah darjah lima tahun ni. dia sepupu aku.. mak nak ambil dia jadi anak angkat disebabkan perkara-II yang tertentu. dia memang putih, handsome. tapi aku tak berapa suka lah.. orang kata dia berlagak. betulkah? pasal sepupu sendiri, aku pun tak tahu. hehek~ biasalah asal dari kemewahan. 

last-II tak ambil juga sebab nya.. hmm entahlah! bersyukur aku sedikit kecewa.. haha, macam buduh yerp ayat. kitorang punya lah kecewa.. haha! tak de siapa nak buang anak depan rumah aku.! orang punyalah nak anak diorang? main buang-II macam sampah je! apalh nak jadi. tu lah tanda-II nak kiamat kan. orang yang dikurniakan otak tapi macam tak de otak je. haiwan yang tak de otak  pun take care pasal anak diorang, kita? huh~ teruk-II .

tak apalah, memang tak de rezeki kod buat aku untuk ada adik. kalau ada, adalah. kalau takde? redha je yang mampu. hew-III .