" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





gurl, novel or comic ?}
Sunday 22 January 2012 | 06:35 | 0Comment

sekarang nikan , Aliah yang dikenali sebagai 'BUDAK PEMALAS' ni, dah rajin baca novel dgn komik. ceh-III. starting dulu lagi sebenarnya aku rajin membaca. korang je yang tataw. tulah, tak nak ambil tahu pasal kawan sendiri. 

Merajuk ni taw !
haha, aku ingat lagi, ada seorang hamba Allah ni tanya dekat aku .

"Wey, Aliah. Kenapa kau suka sangat eyh, baca novel dengan komik tu. Dahlah membosankan. tebal pulak tu!" 
okey, meyh sini aku bagi tahu list, kenapa aku suka sangat baca mende alah tu.

THE REASON OF...

First.
Korang pun tahu kan, karakter-II lelaki dalam komik mesti lah handsomekan. tulah satu daya tarikan yang menyebabkan aku betah membaca walau setebal mana pun. hee~ and selalunya, aku akan make sure kan taw, novel-II yang dibeli mesti ada perkataan "TAMPAN". no tampan no buy. haha. aset terpenting tu!
Second.
selalunya komik-II ni cerita dia tidak membosankan dan ending dia, sure happy! aku kan suka baca pasal-II Romantik ni. #haram. HAHA..
Third.
Dan selalunya. novel or yang komik yang dipilih ni kena dengan mood aku. novel and komik an ada mood-II jugak. mood sedeyh mood seram mood happy. and mood yang menjadi pilihan aku ialah mood sedeh and mood happy. kalu korang nak tahu, aku akan baca mood sedeh bila aku happy and aku akan baca mood happy bila aku sedeh. kan serasi tu!
Last.
ha, baca novel dapat bantu tingkatkan kosa kata taw. nak-II lagi untuk sastera. tapi aku dok amik pung sastera. haha! haritu masa UPSR, ada satu keluar ayat novel, huh! naseb baek aku Si Gadis Novel, kalau tak, tk ke terkulat-kulat nak jawab. tak dapat? jwapannya bantailah! hehe~
ha, dah baca nak ngumpat cakap aku ni gatai pulak eyh ? haha! tak delah. tak kesah pun nak kata aku ni gatai ke, gelenya ke, biroh ke?  asalkan aku tahu siapa aku sebenarnya and aku sedar diri aku siapa. serious, aku memang lah suka tengok budak handsome tapi tak bermakna aku gatal kan kan kan ? aku hanya aku! and ni minah loyal okay? haha!