" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





the feel of falling in love?}
Sunday 22 January 2012 | 07:27 | 0Comment


hey, korang-II yang senior and berpengalaman ni. adik junior nak tumpang tanya boleh? hek-III. tak boleh? tak pelah kalau tak nak sharing-II dengan kita. awak boleh tekan sini !

okey, yang tak nak sharing dah balik. that's mean, awak nak sharing-II dengan kitalah ni? okey, kita sayang awak ketat-II.

okey, back to the title. love lagi. haish! Whateba lah~ aku tahu, yang sedang membaca ni memang berpengelaman sangat dalam bab-II bercinta and aku? hampeh doe! siapalah aku ni untuk dicintai. 
ceh-III. buwat ayat sudah dia~ seronok ke eyh perasaan apabila dicintai oleh seekor eh seorang jejaka idaman malaya? seronok ke? macam rimas jerk~ sorry-III. tak bermaksud. yelah kita nikan tidak berpengalaman. setakat bercinta atas dasar main-II ni pernahlah.

tapi just tertanya-tanya je feel jatuh cinta. aku tak pernah kod jatuh cinta just jatuh suka je adelah. hehek~ selalu tengok cerita and baca novel mesti akan jumpa cinta sejati. okey, fine! aku masih terlalu muda untuk semua itu. muda ke? haha #perasan.!

Tapi akta ada mengatakan :

Lelaki selalunya bercinta melalui pengalaman tidak seperti perempuan yang selalunya bercinta melalui novel yang telah dibaca

aku rasa, aku setuju kod. sebab haritu, salah seorang dari kawan aku pun selalu nasihatkan aku nasihat yang keluar dari novel dan berbunyi begini.

selalunya orang lelaki suka perempuan yang different, and ada tersirat muka-II manja 

eeewyukks ! pada pandangan aku, cinta sejati tidak memerlukan sebuah kelainan pun. terimalah kita ni seadanya, lelaki suka perempuan different? nak yang ada dua jantina ke? takkan.. ke memang ada? hmm. and what? suka muka manja-II? haha, memang confirmlah aku tak de untuk pakej muka manja-II ni. muka mak-II pergi pasa, ha ado ni ha!

aku kan banyak baca novel. and selalunya, dia kata, hati kita akan bergetar bila bertatapan dengan mata si dia. maknanya sampai bila-II lah hati aku tak bergetar. nak tengok dia pun malu nikan lagi nak tatap mata dia. huh! simpang malaikat 44. susah doe.!

and bila bercakap pasal benda ni, aku tersedar macam aku ni poyo pulak.. kenapa pulak aku nak cakap aku poyo? sejak bila aku ni poyo? -nilah nak story sikit.

dulu, masa jaik gangster darjah enam dulu, aku elah ditugaskan oleh cikgu untuk menjaga kelas 2Gemilang a.k.a kelas ke-2 dekat seolah aku.#kalau tak silaplah. dok-II jaga tu. tiba-II kawan aku panggil aku.
dengan terkejut dan automatik terlompatnya membuatkan huh, macam ultraman je sampai dekat dia. terasa diri ini bagaikan hero lah pulak. heh-III~. tiba-II dia bagi sekeping surat yang telah dikonyotkan.. dan ianya tertulis begini.. 

kepada : blah-III (bdak laki)
daripada : blah-III (budak peremouan)
awak-II, lain kali awak pangillah saya SAYANG ea. saya suka sangat. manja sikit. nanti saya panggil awak abang. 
uihh, bukan main! kecik-II lagi dah pandai ber-sayang abang bagai. aku yang dua kali ganda lagi besar ni pun haram pernah panggil lelaki sayang. euuyhh! dengan mimik muka yang macam monster dari planet mercury nye terus panggil nama budak tuh.. and terusss memberi.................. ceramah. HAHA! korang ingat aku ni jahat sangat ke nak bagi penmbuk! halu! wa ada hati perut lagi oke?! 

Moral kepada adik-II yang disayangi tuh, tak perlulah mengejar-ngejar cinta dahulu. gapailah impianmu sementara masih ada waktu. biarlah cinta yang dikejar mengejarmu terlebih dahulu. tak perlu berkejar-kejar. biarlah dikejar-kejar. okey sayang? sekian dari Ustazah eh silap.. sekian daripada Dak Gangster Aliah'Z! 

sejak bila pandai berceramah pun aku tak tahu lah. rasanya budak tadi yang membangkitkan aku untuk berceramah kod, salah dia salah dia! hehe. okey, stop right here. imma sleep. continue tomorrow if Allah willing ! puhpye~