" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





'sayang sahabat'}
Sunday 18 December 2011 | 08:48 | 0Comment

aku ada ramai sahabat .  tapi sejujurnya ,, aku tak berapa mengenali erti sebuah persahabatan yang sebenar . seronok ke ada sahabat .. ? sahabat sentiasa ada di sisi kita ke walau dalam apa jua keadaan sekalipun ? dulu dalam lingkungan 6-9 tahun dalam tahun 2006 aku ada dua orang sahabat .. seorang 4 tahun lagi tua dari aku .. seorang setahun lagi tua dari aku .. aku seronok kawan dengan diorang .. meriah sangat rasa hidup aku .. kita main explorace same2 . kau geng aku , aku geng kau .. aku buat pertandingan ni kau masuk . kau buat pertandingan tu, aku masuk .. sembang2 atas katil, main dekat taman .. aku tidur rumah kau . kau tidur rumah aku walaupun setaman .. heheh ! seriously ,, aku happy tahap gaban .. tapi sayang ,, persahabatan kita hanya kekal dalam tiga tahun je . aku dah tak boleh nak buat aktiviti macam tu sama2 dengan kauorang dah .. akibat satu perbalahan , kita jadi mangsa .. akhirnya terputus jua .. sekarang dah tahun 2011 ,, kita semua bawa haluan masing-masing . kau orang adik beradik .. tetap bersama tinggallah aku sorang2 . kau orang dah makin cantik .. . mungkin dah tak ingat nama aku siapa lagi . aku tetap akan ingat kau orang until i die .. lepas kita terputus hubungan aku tak sempat nak wish 'benda' ni sebab dah awkward nak face 2 face dengan kau orang .. "TERIMA KASIH KERANA TELAH MEWARNAI HIDUP SAYA" ,,, kalau diberi peluangg ,, aku tak nak berpisah dengan kau orang .. tapi inilah dinamakan takdirr . 

lepas tu ,, aku jalani hidup aku tanpa kau orang .. muncul lembaran baru . cuba lupakan kenangan pahit yang pernah meracuni hidup aku .. aku still ingat lagi cara aku nak berkawan dengan seorang budak nii ,, aku rasa macam dia okey je . kebetulan masa gotong royong dekat sekolah hari tu, kau menangis sebab air kau tumpah . aku kesian tengok kau . walaupun kau ada ramai kawan yang ada dekat samping kau masa tu tapi tak ada seorang pun yang bagi air diorang dekat kau . aku dengan gentle2 nye jalan lahh dekat kau and then bagi air botol aku dekat kau . agak panas jugak bila kau ambil tak reti cakap "TERIMA KASIH" . haha . tak ada adab betull .. tapi lama-lama kita rapat . 

tapi aku lupa,, before kau . aku rapat dengan kau aku rapat dengan seorang budak yang 'MULUT LEPAS/' tapi tak apa .. walau kekadang terasa dengan apa yang dia cakap , tapi dia always ada di samping aku walau susah and senang ,, but tahan setahun sebab lepas tu dia ke Seri Tualang . rezeki dia .. tapi kita orang still tegur menegur walau tak semesra dulu . . 

berbalik pada cerita ,, aku dan kau pada perenggan 2 . hehe . 

kita rapat .. mmakin lama makin ramai yang join group kita .. dalam sepuluh orang . logo kita .. friends forever ,, sweet .. aku sayang kau orang . siap bagi hadiah tanda persahabatan lagi .. tapi entah kau orang simpan lagi ke takk . :( . mula-mula .. selama aku berkawan dengan kau orang .. ada seorang dalam geng kita kata aku tayang muka , seriously aku kata .. aku sedar aku ni bukannya cantik pun untuk menayangkan muka aku .. tak laku punn .. tapi kenapa sampai kau nak kata aku macam tu.. aku tahu cerita ni pun dari orang lain .. maybe kau tak nak sakitkan hati aku tapi kau tahu tak betapa sakit hati aku bila tahu sahabat aku sendiri kata aku tayang muka  . kalau musuh aku nak kata aku , aku tak kisah .. tapi kau ,, sahabat aku .. aku jenis yang tak membesarkan cerita .. so aku .. diam , biarkan yang kau tak tahu bahawa aku tahu ... tapi kau buaat cerita ni lepas ada orang kata yang orang tu suka dekat aku ,, kau marah ke kalau orang tu suka dekat aku?

tapi lepas cerita yang ni ,, ada salah seorang yang lain kata aku macam - macam dari belakang . sampai 
hati kau kata aku macam-macam .. kau ingat aku ni teruk sangat ke .. kenapa aku asyik jadi bahan gossip sahabat aku sendiri ,, tapi aku bersyukur sangat sebab kau berkomplot dengan orang yang lebih percaya terhadap diri aku .. its mean .. kau cerita kat diorang , diorang cerita kat aku .. bagus bukan ? haha .. tapi macam biasa ,, aku tak suka besarkan cerita .. tambah dosa .. aku diam and just pretend that i don't know everything that u do behind me .. simple right ? tak payah nak gaduh2 !

lepas seorang , seorang buat cerita ,, masalahnya yang buat cerita tu dari geng aku sendiri .. siapa tak panas kan .. terasa tapi aku just pendamm .. sebab malas nak besarkan cerita . merajuk dalam diamm . sebab aku sayang kan kau orang dan tak nak kehilanagn kau orang ,, biarlah , hati aku terluka asalkan kau orang bahagia .. lagi pun .. apa yang kau orang cakapkan itu membuatkan aku sedar dan cuba membaiki keburukan diri aku .. walaupun ,, agak terkilan dengan perbuatan kau orang and susah nak jadi seceria dulu tapi aku cuba cover sebab tak nak bagi kau orang perasan .. 

mengutuk diri aku kan seronok bagi kau orang .. pasrah !

hmmmm ,, setiap aku nak merungkai erti sahabat mesti ada penghalang .. tak apa .. mungkin belum tiba masanya untuk aku mengenali maksud di sebalik perkataan "P3RSAHABATAN" . . TErima kasih pada kau orang kerana telah mengajar aku erti kesabaran .. kau orang memang terbaikk !