" F l o w e r "

Lawlylawlaww

newer post older post

Bonne Journee *Have a Nice Day* ;DD


" Sometimes I might be more frighten than the monster allergy xDD "

Find me on twitter @iamLeeyot





bukan sekadar temanmu}
Friday, 16 December 2011 | 02:07 | 0Comment

Dulu aku pernah terbaca satu komik ni . best jugak lah . ni aku nak share dgn kau orang . tapi yang pasti lelaki tu handsome . perempuan tu comel . yalah , aku ni tak lalu nak baca kalau hero dia tak handsome 'kureng feeling' . hahak! 

aku dengan kau rapat sangat . kita berkawan baik walaupun aku perempuan dan kau lelaki . semua orang dekat sekolah gelar kita ni Geng Kuat sbb kalau aku dengan kau kalau bergabung mesti kumpulan kita menang . tak ada yang dapat challenge kita . aku bangga jadi kawan kau . kau karing sangat . budak perempuan semua tergilakan kau tapi semua kau hanya memberi senyuman . *tak layan lebih-lebih . aku gembira tetapi aku tak tahu kenapa aku gembira bila tengok kau tak berapa mesra dengan perempuan lain . tak kan aku suka kau ? 

ada seorang budak perempuan ni comel lah jugak, selalu nak dekat dengan kau . erti kata lain mesti dia suka dekat kau . aku ni bukan sesiapa kau untuk mencembururinya . tapi aku hairan , kau tak pernah layan budak perempuan tu macam cara kau layan budak perempuan yang lain . kau layan dia dengan cara sedikit kasar . kadang - kadang aku kesian tengok dia kena tengking oleh kau . tapi , tulah yang menjadi tanda tanya . kenapa kau marah sangat dekat budak perempuan yang berambut pendek ni ? dia ada buat salah yang besar dekat kau ke ?

makin lama, aku makin yakin yang aku dah jatuh cinta dekat kau . tapi.. aku degar cerita yang kau akan berpindah ke sekolah lain dan budak perempuan yang berambut pendek (*yang dibenci kau) tu pun akan berpindah sekolah itu. kalau ikutkan aku memang nak pindah sekali ikut kau tapi aku tak nak menyusahkan mama and papa aku .  jadi  aku ambil keputusan untuk beritahu kau tentang perasaan aku terhadap kau selama ni. tapi bila aku baru nak cakap yang aku suka kau je, kau mesti ubah topik . ada aje topik yang dibincangkan . makin lama, aku  makin takut nak cakap kat kau  yang aku suka kat kau sebab aku takut dikecewakan. aku takut kau tolak cinta aku .

Hari ni kau akan berpindah sekolah dan akan meninggalkan aku. mesti kau akan jatuh cinta dekat budak sekolah situ. kau sempat berpesan supaya aku jangan lupakan kau. mana mungkin aku lupa pada orang yang aku sayang. kau ialah cinta pertama aku. masa balik tu, aku nak bagi dekat kau hadiah serta surat yang berkandung perasaan aku terhadap kau. aku ekori kau dari belakang sebab terlampau gementar. tetapi . aku nampak kau jumpa budak perempuan yang berambut pendek tu. mesranya kau dengan dia. berbeza sangat sikap kau layan dia dekat sekolah dengan luar sekolah. dalam memerhatikan kau, aku sempat dengar perbualan kau orang . 

kau               : hai, lama tunggu? maaflah terlambat .
bdk prmpuan: tak pun . 
kau               : awak , saya suka awak dan saya sayang awak ! 

kau cakap sambil kau pegang tangan perempuan tu.

bdk prmpuan: saya pun suka awak . awak tak suka ke dengan kawan baik(aku) awak tu ? saya tengok dia      macam suka dekat awak je.
kau               : tak adalah . saya anggap dia macam seorang kawan je. tak lebih dari itu. lagipun dia bukan taste saya . dia tu macam lelaki sangat . tak ada ciri keperempuanan. 

aku dah tak sanggup nak dengar perbualan kau dengan dia lagi . sampai hati kau buat aku macam ni. dulu kau juga yang kata kau suka perempuan yang ganas . kau lah yang merubah diri aku yang sopan ni dulu kepada tak sopan(aktif dalam aktiviti mencabar dan lasak) . aku terus je buang hadiah yang aku nak bagi dekat kau dekat dalam tong sampah yang kebetulan ada dekat sebelah aku masa tengah mengintip kau . terbantut niat aku untuk luahkan perasaan aku tehadap kau . sejak hari tu, aku cuba melupa dan membenci kau . namun semakin aku cuba, semakin aku sayang dekat kau. 

patutlah kau layan dia lain semacam rupanya nak elakkan daripada orang persaan yang kau suka dekat dia . 

Tiga tahun berlalu . aku dipindahkan ke sebuah sekolah . tanpa disedari , rupanya sekolah yang aku nak pindah tu sama dengan sekolah kau dan budak perempuan tu . aku bersabar je . ini pun atas permintaan parents aku nak dipindahkan(ada hal tertentu) . aku pasrah je . sampai dekat sekolah tu , aku nampak kau tengah berbual dengan rakan-rakan kau . kau semakin matang . kematangan kau membuatkan hati aku berdegup bila nampak kau . baru je aku nak tegur kau aku nampak perempuan berambut pendek tu pergi dekat kau dulu . kau sambut dia bahagia sangat . mungkin orang lain tahu yang kalian ber couple . mulalah aku berundur . tunggu jelah keputusan pengetua suruh aku duduk kelas mana . dalam hati aku berdoa supaya tidak sekelas dengan kau . 

Aku bersyukur sebab time masuk kelas tu aku tak namppak pun kelibat kau . Awek kau pun tiada . mestlah kau orang duduk dalam kelas yang sama kan . aku didudukkan di tengah tengah. tiga meja sebaris . sebelah kanan aku , budak lelaki . babyface muka . comel . tapi hati aku tak berdegup pun bila tengok muka dia . mungkin hati aku hanya untuk kau . sebelah kiri aku , tak kenalpasti siapa sebab orangnya ke toilet . tiba-tiba dengar pintu diketuk . terkejut aku . rupa-rupanya yang ketuk pintu ialah kau . kau pun macam pana sekejap  tengok aku .aku hanya tersenyum . kau tegur aku . kita macam biasa , tak ubah-ubah lagi sikap kau dekat aku . aku akui . aku rasa gembira sangat .

tapi aku sedar kau dah berpunya . aku tak patut rapat dengan kau . kau sedar aku menjauhi kau . kau cuba tanya kenapa . aku hanya berdiam lagi pun awek kau bg warning dekt aku . 

suatu hari tu, aku dengar cerita kau putuskan awek kau tapi tak tahu kenapa . kawan baik kau yang duduk sebelah kanan aku merangkak sahabat baik aku jugak kata yang kau sebenarnya tak suka dekat budak perempuan berambut pendek tu. kau terima dia sebab kau kasihan kat dia . kau suka dekat sahabat baik kau . aku tertanya tanya siapa . tak mungkin aku . kau kan pernah kutuk aku kata macam-macam. 

malam tu aku nampak kau duduk seorang2 . masa tu dah lah salji lebat . kesian aku tengok kau kesejukan . tak sampai hati . aku pegi dekat kau . pakaikan sweater aku . aku ni tahan sejuk . aku tanya . kenapa kau putuskan perempuan tu . kau kata . 

"aku sebenarnya suka kan kau . hati aku berkencang bila tengok kau . tapi dia terlebih dahulu cakap kat aku yang dia suka dekat aku . aku tak nak tengok dia menangis . sebab tu masa kau nak cakap kat aku yang kau suka dekat aku , aku cuba ubah topik , sebab aku tak nak sakitkan hati kau . kau ingat benda ni . benda ni yang kau nak bagi dekat aku masa hari akhir aku sekolah dekat situ kan . aku nampak kau masa tu . hati aku sakit sangat masa tu sebab aku tahu kau mesti terasa dengan apa yang aku cakap tapi inilahh tujuan aku , nak buat kau sakit hati supaya kau lupakan aku . aku ingat aku boleh lupakan kau bila berjauhan dengan kau tapi aku salah . aku terseksa kalau tak tengok muka kau , sebab tu aku bawa kamera ni setiap hari . aku selalu tangkap gambar kau buat kenangan . aku sayang kau ! aku dah tak boleh tipu perasaan aku ."

aku berasa terharu . pada mulanya aku tak nak terim kau sebab ingat apa yang kau cakap dekat aku dulu tapi melihat ketulusan hati kau buatkan aku menerima kau . Terima kasih sebab terima aku . aku sayang kau juga !